انعکاس «نوروز» و «ماه رجب» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3701439
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

انعکاس «نوروز» و «ماه رجب» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها در آخرین روز کاری سال 96 که خالی از هر رویداد معارفی بود، بیش از هر خبر دیگری به نوروز و نیز حلول ماه مبارک رجب پرداخته‌اند.

انعکاس «نوروز» و «ماه رجب» در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، در آخرین روز کاری سال 96 صفحات معارفی رسانه‌ها بیش از هر موضوع دیگری به نوروز و نیز ماه رجب پرداخته‌اند در این بین خبر پایان مسابقات قرآن شوق تلاوت در کشور عراق نیز در برخی رسانه‌ها بازخورد داشته است. در ادامه نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌های کشورمان شده است.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز بخش زیادی از خبرهای خود را به مسابقات شوق تلاوت اختصاص داده است. گفت‌وگو با «غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی» مدرس و داور این مسابقات، خبر برگزاری محفل انس با قرآن در شهر نجف اشرف و نیز خبر پایان رقابت‌ها از جمله این اخبار است.
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی با قائم مقام شورای عالی قرآن انجام داده است. علی سرابی، در این گفت‌وگو از طراحی مصحف ویژه کشورهای شبه قاره هند خبر داده و گفته است؛ «مصحف ویژه کشورهای شبه قاره هند و پاکستان که در واقع با استفاده از خط نسخ و علامت‌‌گذاری ویژه‌ای که در این کشورها رایج است در دارالکتابه به چاپ رسیده و اوایل سال ۹۷ رونمایی خواهد شد».
انتشار خبری از طرح قرائت سوره مبارکه «یاسین» به همت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در شب سال نو و نیز تلاوت ترتیل شهریار پرهیزکار از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری فارس است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز در صفحه قرآن و عترت به مناسبت حلول ماه مبارک رجب، توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره استفاده از این ماه مبارک را بازنشر داده است. همچنین این خبرگزاری در مطلب دیگری مهم‌ترین اقدامات امام باقر(ع) به روایت مقام معظم رهبری منتشر کرده است.
«گذری بر نقش انبیاء در مهدویت و امر ظهور»، «وضعیت سیاسی دوران امامت امام باقر(ع) چگونه بود؟»، «همسرداری به شیوه امام باقر(ع)»، «عملی که ثوابش سریع‌تر از هر کار خیری به انسان می‌رسد» و «پاداش شاد کردن مؤمنان در کلام امام باقر(ع)» از دیگر عناوین خبری تسنیم در صفحه قرآن و عترت است.
باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان در صفحه قرآن و عترت تدارک ویژه‌ای برای حلول ماه مبارک رجب دیده است. این خبرگزاری ابتدا در مطلبی جداگانه رویدادهای ماه رجب را بر روی خروجی قرار داده و در ادامه نیز اذکار ویژه این ماه را منتشر کرده است.
این خبرگزاری در مطلب دیگری با عنوان «تعریف شهدا از نوروز» به انتشار نامه‌های شهدای سرافراز میهن‌مان به خانواده‌های خود در ایام نوروز پرداخته است.
معرفی شهید «قوچعلی اطلسی»، «نشانه‌های اهل تقوا در دنیا چیست؟»، «چهل حدیث گوهربار از امام محمدباقر(ع)» و نیز گفت‌وگویی با یکی از کارشناسان مذهبی با موضوع زندگی امام محمدباقر(ع) از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز 28 اسفندماه صفحه دین و اندیشه را با یک مطلب معارفی به روز رسانی کرده است. در این مطلب که به مناسبت حلول ماه مبارک رجب منتشر شده، تقویم و اعمال این ماه اطلاع‌رسانی شده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز امروز در صفحه معارف با انتشار یک خبر که محتوایی عیدانه دارد به استقبال سال نو رفته است. در بخشی از این مطلب که با عنوان «عید نوروز، هدیه ایرانیان به جهانیان» بر روی خروجی قرار گرفته است، آمده است؛ «بسیاری از سنت‌های نوروز ایرانی که ریشه در قرن‌های گذشته این مرز و بوم دارد، مورد تاکید آموزه‌های مذهبی و معارف اسلامی است».
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران نیز تلاش کرده است تا با انتشار یک خبر صفحه دین را به روزرسانی کند. این خبر با عنوان «استقبال از کتاب‌های دینی در طرح عیدانه‌ کتاب» بر روی خروجی قرار گرفته است. مجتبی دهقانی، مدیر اجرایی انتشارات «دلیل ما» در توضیح این خبر به خبرنگار ایبنا گفته است؛ «با توجه به اینکه کتاب‌های دانشگاهی در طول سال از تخفیف کمتری نسبت به دیگر حوزه‌ها برخوردار است، استقبال از این کتاب‌ها را در طرح عیدانه مطلوب خواهد بود».

انتهای پیام

captcha