بیعتی دوباره با رهبری در حرم رضوی/ حل مشکلات اقتصادی؛ خواسته مردم
کد خبر: 3701657
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

بیعتی دوباره با رهبری در حرم رضوی/ حل مشکلات اقتصادی؛ خواسته مردم

گروه سیاست و‌ اقتصاد- امروز همزمان با نخستین روز از بهار 97 و به رسم هر ساله در گوشه و کنار صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مملو از جمعیتی بود که از شهرها و روستاهای مختلف کشور آمده بودند تا با رهبر خود در جوار ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) تجدید پیمان کنند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در اولین روز بهار مشهد شاهد حضور زائران و مجاورانی است که آمده‌اند تا نخستین روزهای سال جدید را با صحبت های رهبری در جوار حضرت رضا(ع) شروع کنند.

زائران و مجاوران از دور و نزدیک آمده‌اند تا با ولی امر تجدید بیعت کنند. کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد زیر آفتاب بهاری در صفوف طولانی ایستاده‌اند تا در رواق امام خمینی(ره) جای بگیرند و پای درس رهبرشان بنشینند.

امروز همزمان با نخستین روز از بهار 97 و به رسم هر ساله در گوشه و کنار صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مملو از جمعیتی بود که از شهرها و روستاهای مختلف کشور آمده بودند تا با رهبر خود در جوار ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) تجدید پیمان کنند.

بیعتی دوباره با رهبری در حرم رضوی/ حل مشکلات اقتصادی؛ خواسته مردم

در سالی که با پیام ولی امر مسلمین جهان به نام «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته است، زائران و مجاوران رضوی و همه آحاد مردم ایران اسلامی منتظر سخنان رهبری معظم در ابتدای سال آن هم از حرم رضوی بودند تا این بیانات ارزشمند را نقشه راه خود در سال جدید قرار دهند.

جمعیتی که مشتاق حضور در مراسم سخنرانی است
ورودی رواق امام خمینی(ره) در صحن جامع رضوی برای ورود بانوان در نظر گرفته شده بود و جمعیتی بسیاری از بانوان در این محل حضور یافته بودند تا راهی برای ورود پیدا کنند از طرفی در جلوی ورودی صحن کوثر هم عده زیادی از آقایان برای حضور در رواق تلاش می کردند اما بنا بر گفته نیروهای امنیتی ساعتی از بسته شدن درب‌ها به جهت تکمیل ظرفیت می گذشت.
خادمان نیز به جهت همین تکمیل ظرفیت، مشتاقان حضور در مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب را به دیگر اماکن متبرکه راهنمایی می کردند تا از طریق صوت سراسری و صفحات نمایشگر نصب شده در این مکان مقدس به رهنمودهای ولی امر مسلمین گوش فرا دهند.
بالاخره انتظارها به پایان رسید و مردم مشتاق حاضر در رواق امام خمینی(ره) با شعارهایی چون «ای پسر فاطمه منتظر شمائیم»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «فرمان بده از جان اطلاعت می کنیم»، «صل علی محمد(ص) نائب مهدی آمد» و «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگه دارد»، از ولی امر مسلمین استقبال کردند.

بیعتی دوباره با رهبری در حرم رضوی/ حل مشکلات اقتصادی؛ خواسته مردم

صحبت های رهبر انقلاب در ابتدا به شعار سال و موضوعات اقتصادی کشور مربوط می شد. همچنین ایشان در بخش پایانی صحبت های خود به موضوعات منطقه ای و از جمله دخالت های آمریکا در منطقه اشاره کردند.
تکرار شعار اقتصادی توسط رهبری
تاکید و تکرار معظم له بر شعار اقتصادی برای چندمین سال پیاپی اهمیت بهره‌مندی از تولید داخلی و کالای ایرانی در چرخیدن چرخ‌های تولید و اشتغال جوانان و جریان زندگی در کشور را می رساند.
در میان مردم مشتاق برای حضور در مراسم سخنرانی رهبری حاضر شدیم و با چند نفر به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌آید.

آرزوی عاقبت‌بخیری برای جوانان

فاطمه ساعدی که از ساری به مشهد آمده است، عنوان کرد: از خدا در این مکان مقدس شفای بیماران، خوشبختی و عاقبت‌بخیری همه جوانان را می‌خواهم.
وی در ادامه به دیگر خواسته ها و آرزوهایش اشاره کرد و گفت: از دولت انتظارات زیادی داریم چون خودمان این دولت را انتخاب کردیم.
ساعدی در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه، اقتصادی است، تشریح کرد: بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و ... به دلیل وجود مشکلات اقتصادی است، لذا اگر ابزار اولیه زندگی برای جوانان فراهم شود، فساد هم کاهش می‌یابد.
حسین مادرشاهی از تهران نیز با ابراز اینکه ظهور امام زمان(عج) مهم‌ترین آرزوی هر کسی در ابتدای سال جدید است، ادامه داد: ان شاالله ظهور زودتر محقق شود تا مشکلات رفع شود.
وی در پایان با بیان اینکه از خدا می‌خواهم فرزندانم عاقبت به خیر شوند، در رابطه با انتخاب مشهد برای سخنرانی ابتدای سال رهبر انقلاب، اظهار کرد: مشهد پایتخت معنوی است و‌ این جایگاه را دارد که سیاست‌گذاری‌های کلان کشور اسلامی از اینجا اعلام شود؛ لذا رهبر انقلاب به‌همین دلیل مشهد را برای این منظور انتخاب می کنند.
بهبود وضعیت اقتصادی کشور

محمد کمالی، اهل مشهد نیز دعایش در اولین روز سال را این‌طور ابراز کرد: از خدا پیروزی ملت را می‌خواهم‌ و اینکه وضعیت اقتصادی کشور درست شود.

وی همچنین مطالبات اقتصادی را از مهم‌ترین خواسته‌ها از دولت برشمرد و‌ افزود: دولت باید با حل مشکلات اقتصادی و‌ مشکلات تولید، بیکاری را از بین ببرد.

مسعود خادمی نیز که از قم در حرم رضوی حضور پیدا کرده و منتظر یافتن راهی با ویلچر برای ورود به محل سخنرانی رهبر انقلاب بود، ابراز کرد: امام رضا(ع) ولی نعمت کشور ایران هستند؛ بودن در جوار حضرت و ارتباط با ایشان در ابتدا و‌ انتهای سال، آرزوی بسیاری از شیعیان و رهبر انقلاب است و‌ اگر ما بتوانیم اول و آخر هر سال را با حضرت گره بزنیم، بسیاری از مشکلات کشور در گرو توجهات ایشان حل خواهد شد.
مراسم سخنرانی ولی امر مسلمین جهان دقایقی قبل از غروب آفتاب و نزدیک شدن به اذان به اتمام رسید و زائران و مجاوران رضوی برای برپایی نماز مغرب و عشاء آماده شدند.

انتهای پیام

captcha