جاذبه‌های کاذب از دلایل دوری جوانان از مساجد است
کد خبر: 3712022
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
رئیس حوزه علمیه استان قزوین:

جاذبه‌های کاذب از دلایل دوری جوانان از مساجد است

گروه فرهنگی- رئیس حوزه علمیه استان قزوین گفت: یکی از علل عدم حضور جوانان در مسجد ایجاد جاذبه‌های کاذب توسط صداوسیما و فضای مجازی است که باعث دوری جوانان از مسجد می‌شود و به همین دلیل باید برنامه‌های مسجد جذاب و نسبت به فضای مجازی برتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: جوان‌ها به دلیل تأثیرپذیری بیشتر دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در روایات نیز تأکید شده است که به جوان‌ها بیشتر روی بیاورید چراکه بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: جوان‌ها به دلیل داشتن نیروی بدنی می‌توانند در راستای اهداف انسانیت نقش‌آفرینی کنند، همچنین ذهن و هوش آن‌ها کارایی بیشتری دارد.
رئیس حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر جوان‌ها در مساجد با خدا ارتباط برقرار کنند می‌توانند زندگی خود را بر اساس اهداف الهی تنظیم کنند.
وی تصریح کرد: دین کامل به‌وسیله آخرین پیامبر برای بشریت آورده شد و به همین جهت حضور جوان‌ها در مسجد مهم است و آموزش سبک زندگی در مسجد موجب آشنایی این قشر با سبک زندگی اسلامی می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی عنوان کرد: در مساجد باید برای جوان‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد و آیات و روایات را مطرح کرده و دوره آموزشی برگزار شود تا این قشر تأثیر آیات الهی را در زندگی خود ببینند.
وی مطرح کرد: اگر در مساجد دوره‌های آموزشی از قبیل، ازدواج، تربیت فرزند، مسئولیت‌های اجتماعی و کسب‌وکار برگزار شود جامعه نمونه‌ای خواهیم داشت که دیگر جوامع از آن برای رسیدن به سعادت الگوبرداری خواهند کرد.
رئیس حوزه علمیه استان قزوین بابیان اینکه والدین می‌توانند مشوق خوبی برای حضور فرزندان در مسجد باشند، تشریح کرد: به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان برای حضور در مساجد هیئت‌امنا و امام جماعت نقش ویژه‌ای دارند چراکه با برنامه‌ریزی و سپردن مسئولیت به جوانان موجب تشویق آنان برای حضور در مسجد خواهند شد.
وی ابراز کرد: گاهی می‌توان با اهدای جوایز جوانان را برای حضور در مسجد تشویق کرد و حتی می‌توان توسط هیئت‌امنا مساجد برای ازدواج جوانان و ایجاد شغل برای آن‌ها گامی مؤثر برداشت که این امر مشوقی برای حضور جوانان در مسجد خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی بابیان اینکه باید دلایل عدم حضور جونان در مسجد را علت‌یابی و برای آن چاره‌ای اندیدشید، گفت: یکی از علل عدم حضور جوانان در مسجد ایجاد جاذبه‌های کاذب توسط صداوسیما و فضای مجازی است که باعث دوری جوانان از مسجد می‌شود و به همین دلیل باید برنامه‌های مسجد جذاب و نسبت به فضای مجازی برتری داشته باشد.
رئیس حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: جوانان امروزه شبهات بسیاری دارند که پاسخ دادن به این شبهات باعث ایجاد انگیزه برای حضور آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

captcha