دانشنامه قرآنی فقه و اصول منتشر شد/ تالیف 10 دانشنامه در دستور کار
کد خبر: 3739767
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
خراسانی خبر داد:

دانشنامه قرآنی فقه و اصول منتشر شد/ تالیف 10 دانشنامه در دستور کار

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر گروه دایرةالمعارف پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ضمن اعلام خبر انتشار دانشنامه قرآنی فقه و اصول از تالیف ده دانشنامه در دستور کار خبر داد.

دانشنامه قرآنی فقه و اصول منتشر شد/ تالیف 10 دانشنامه در دستور کارحجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: دانشنامه قرآنی فقه و اصول از مدخل آبستنی شروع و تا تیمم ادامه دارد و در قطع رحلی در ۷۳۵ صفحه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این اثر توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نشر یافته است عنوان کرد: کتاب مذکور برگرفته از دایرةالمعارف قرآنی است که مشتمل بر سه هزار مدخل اصلی و فرعی است و در قالب استاندارد‌های دایرةالمعارف نویسی و به نثر معیار و به زبان فارسی نوشته شده است.

خراسانی با بیان اینکه دایرةالمعارف قرآن کریم در قالب ۳۰ جلد ارائه می‌شود و تاکنون ۱۵ جلد آن عرضه و نشر یافته است، تصریح کرد: موضوعات تخصصی برگرفته از این دانشنامه نیز به‌تدریج به صورت جداگانه منتشر خواهد شد که تاکنون دانشنامه اعلام قرآن، فقه و اصول، اخلاق قرآنی معارف عقلی و علوم قرآن منتشر شده است.

وی افزود: در مجموع ده دانشنامه در دستور کار است که از جمله می‌توان به حج و حرمین، ادیان، زن و خانواده و ... اشاره کرد.

خراسانی با اشاره به برخی از موضوعات دانشنامه قرآنی فقه و اصول بیان کرد: آتش‌بس از جهت فقهی، قرآنی، آشامیدنی، آمادگی نظامی، اجاره، اجتهاد، اجماع، احرام، اسارت، ارث، ازدواج، ازدواج موقت، ارتداد، اعتکاف، برائت، امضاء و تاسیس، انفاق، بدعت، بردگی و بلوغ، تبرج، تجسس، تقیه و تهجد از جمله موضوعاتی است که در این دانشنامه به آن پرداخته شده است.

انتهای پیام

captcha