انتخاب همسر؛ تنها انتخاب هدفمند
کد خبر: 3751154
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

انتخاب همسر؛ تنها انتخاب هدفمند

گروه اجتماعی - مدیر همسان‌گزینی تبیان نمایندگی آفتاب در استان مرکزی گفت: تنها انتخاب هدفمند، انتخاب همسر است که باید آگاهانه انجام شود و در این راستا سعی نمودیم با راه‌اندازی سایت همسان‌گزینی تبیان در استان اقدامی را در جهت انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار انجام دهیم.

انتخاب همسر؛ تنها انتخاب هدفمند

به گزارش ایکنا ازاستان مرکزی، حجت‌الاسلام علی نیک‌عهد، مدیر همسان‌گزینی تبیان نمایندگی آفتاب در استان مرکزی صبح امروز 7 مهرماه در اولین نشست رابطین فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان که با محوریت همسان‌گزینی، انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار در کانون زندگی پایدار واقع در دانشگاه آزاد اسلامی اراک واحد قنات برگزار شد، اظهار کرد: سایت « تبیان همسان» از خرداد‌‌ماه سال 94 با همکاری وزارت ورزش و جوانان به شکل رسمی با همکاری شبکه معرفان و مشاوران معتمد آغاز شده است و تنها مرکز معتبر و مورد تایید نهادهای حاکمیت از قبیل قوه قضائییه، پلیس فتا، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور است که جلب اعتماد بسیاری را فراهم نموده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی دارای 350 هزار دانشجو، 7 هزار استاد و 4 هزار شاغل مجرد در دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.
مدیر همسان‌گزینی تبیان نمایندگی آفتاب در استان مرکزی افزود: تنها انتخاب هدفمند، انتخاب همسر است که باید آگاهانه انجام شود و در این راستا سعی نمودیم با راه‌اندازی سایت همسان‌گزینی تبیان در استان اقدامی را در جهت انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار انجام دهیم.
حجت‌الاسلام نیک‌عهد بیان کرد: استان مرکزی پس از استان‌های تهران، البرز، اصفهان و همدان پنجمین استان است که در زمینه همسان‌گزینی با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اداره کل تبلیغات اسلامی استان موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان را راه‌اندازی کرده است.
مدیر همسان‌گزینی تبیان نمایندگی آفتاب در استان مرکزی افزود: این سایت در استان مرکزی به مدت سه ماه است که راه‌اندازی شده و نزدیک به 300 نفر در آن ثبت‌نام کردند.
وی اظهار کرد: روش همسان‌گزینی تلفیقی از روش‌های سنتی و مجازی بوده و اولویت با مجردین ازدواج اولی شاغل در دستگاه‌های اجرایی که نسبت به اشتغال با دغدغه کمتری مواجه هستند، می‌باشد.
مدیر همسان‌گزینی تبیان نمایندگی آفتاب در استان مرکزی گفت: ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه مجازی همسان‌گزینی تبیان با کد اختصاصی 23397 طی 14 مرحله به صورت رایگان انجام می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام نیک‌عهد بیان کرد: پس از پایان ثبت‌نام تست روان‌شناسی و دریافت کد رهگیری برای انجام مصاحبه، بررسی کارشناسی پرونده با راستی‌آزمایی و انجام مصاحبه حضوری و معرفی هم‌کفو با اطلاع و نظارت کامل خانواده‌ها به صورت رایگان، شرکت در کارگاه آموزشی توجیهی ازدواج به صورت اختیاری و شرکت در آموزش غیر‌حضوری با تهیه کتاب همسان‌گزینی تبیان که برای اولین‌بار در کشور به چاپ رسیده است، برای افراد انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: در روش همسان‌گزینی رعایت شئون شرعی، اخلاقی و علمی مد‌نظر است. سایت تبیان هیچ‌گونه فعالیتی در ازدواج موقت و چند همسری انجام نمی‌دهد.
مدیر همسان‌گزینی تبیان نمایندگی آفتاب در استان مرکزی افزود: اطلاع‌رسانی کامل و گویا از طریق نصب بنر، بروشور، استفاده از فضای مجازی و تاکید به مجردین دستگاه مربوطه لازم است به همین دلیل همکاری رابطین فرهنگی دستگا‌ه‌های اجرایی حاضر در این جلسه در کارگروه آموزش و تبلیغات، نظارت و پیگیری و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی و اجرایی امور لازم است.
به گزارش ایکنا؛ از مصوبات این جلسه می‌توان به تشکیل و تعیین مدیر کارگروه‌های آموزش و تبلیغات، نظارت و پیگیری و جلب مشارکت‌های مردمی و امور و همچنین دبیر و منشی جلسه و همچنین اطلاع‌رسانی موضوع این نشست توسط رابطین به دستگاه اجرایی مربوطه و انجام اقدامات لازم اشاره کرد.
همچنین مقرر شد، ابتدای هر ماه نشست رابطین دستگاه‌ها برای این موضوع برگزار و هماهنگی‌های لازم به منظور تشکیل جلسه گفتمان و پرسش و پاسخ در دستگاه مربوطه برای تبیین و تشریح افکار عمومی و به این واحد اعلام شود. جلسه بعدی این نشست در اول آبان‌ماه از ساعت 9 الی 11 برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha