نقش گفتمان انقلاب اسلامی در توجه به قرآن در سطح بین‌المللی
کد خبر: 3788048
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
حجت‌الاسلام پژمانفر در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان کرد:

نقش گفتمان انقلاب اسلامی در توجه به قرآن در سطح بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در خصوص سهم انقلاب در صدور فرهنگ قرآن به سایر کشورهای جهان بیان کرد: رویکرد توجه به قرآن در سطح بین‌الملل بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفته و امروز شاهد این دستاورد مهم هستیم که به واسطه گفتمان انقلاب اسلامی، قرآن در دنیا مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

نقش گفتمان انقلاب اسلامی در توجه به قرآن در سطح بین‌المللحجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی رونق در حوزه مباحث قرآنی بود که قرآن از یک فضای تلاوتی خارج و به بطن زندگی مردم وارد شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تراز و سطح  تلاوت  قرآن، تعداد حافظان قرآن و آمار و فعالیت مؤسسات قرآنی  کشور ما در مقایسه با گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و از همه مهم‌تر اینکه شاهد رسوخ  قرآن در زندگی مردم هستیم.
پژمانفر ابراز کرد: تمام همت و تلاشمان این است که سطح انس و ارتباط مردم و قرآن را بیشتر کرده و در توسعه این امر بسترسازی لازم را فراهم کنیم؛ ضمن اینکه شاهد حضور قرآن در اشکال و برنامه‌های مختلف هستیم. 
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس اظهار کرد: امروز در برنامه‌های مختلف تلاوت و ارتباط  با قرآن در یک حد رشد یافته نسبت به سابق است که روز به روز هم بیشتر می‌شود. جوایز مدال‌ها و رتبه‌های قرآنی قابل قیاس با گذشته نیست. مسابقات قرآن در سطحی برگزار می‌شود که توانسته شوق و انگیزه مردم را در این خصوص افزایش دهد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: پیشرفت کشور در حوزه قرآنی بعد از انقلاب اسلامی در سطحی است که امروز در سطح جهان، ایران را در عرصه قرآنی پیشتاز می‌شناسند که  این امر اساساً قبل از انقلاب وجود نداشت.
وی در خصوص سهم انقلاب در صدور فرهنگ قرآن به سایر کشورهای جهان بیان کرد: رویکرد توجه به قرآن درسطح بین‌الملل  براساس گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفته و امروز شاهد  این دستاورد مهم  هستیم  که به واسطه گفتمان انقلاب  اسلامی، قرآن در دنیا مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. 
پژمانفر گفت: اینکه قرآن می‌تواند به منزله محور برای زندگی انسان باشد و زندگی آرمانی برای بشریت در زیر سایه برنامه‌های قرآنی میسر است شعاری است که انقلاب اسلامی آن را مطرح کرد و امروز توانسته این همه مخاطب را در دنیا جذب خود کند به قدری که حتی دشمنان ما هم بر این مسئله صحه گذاشتند و معترف‌اند که جایگاه ایران و انقلاب اسلامی در این موضوع مؤثر بوده است.
 
انتهای پیام
captcha