ثبت نام در حوزه علمیه سفیران بیرجند تا 27 اسفند ادامه دارد
کد خبر: 3792128
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

ثبت نام در حوزه علمیه سفیران بیرجند تا 27 اسفند ادامه دارد

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفند ماه جاری ادامه دارد.

ثبت نام در حوزه علمیه سفیران بیرجند تا 27 اسفند ادامه داردبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین صدرالدین عارفی، امروز 2 اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، اظهار کرد: ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفند ماه جاری ادامه دارد.
وی، مرحله دوم ثبت نام از 17 فروردین تا 22 فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: آزمون کتبی و مصاحبه حضوری از طلاب همزمان با سراسر کشور در 30 فروردین ماه 98 انجام می‌شود و قبول شدگان می‌توانند در مدرسه علمیه تحصیل کنند.
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به سایت معاونت آموزش حوزه علمیه به نشانی www.HOWZEH_QOM.IR و یا به صورت حضوری به خیابان مطهری 8 حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند مراجعه کنند.
عارفی با بیان اینکه مدرسه علمیه معصومیه(سفیران هدایت) بیرجند بیش از 850 سال قدمت دارد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه مسئولیت تعلیم، تربیت و تبلیغ دین را بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه در این مرکز مُبلغ دین پرورش داده می‌شود و طلاب برای کارهای فرهنگی به روستاها اعزام می‌شوند، افزود: نخستین حوزه علمیه در زمان پیامبراکرم(ص) تاسیس شده و این حوزه در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رونق بسیاری یافته است.
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند خاطرنشان کرد: حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در سال 86 به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و دستور حوزه علمیه قم تاسیس شده است.
عارفی از وجود 200 طلبه در مدرسه علمیه معصومیه بیرجند خبر داد و اظهار کرد: طلاب برای تحصیل در این مدرسه باید طی پنج سال، 193 واحد درسی را بگذرانند.
وی با اشاره به راه اندازی سطح سه حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند از دو سال گذشته، افزود: با راه اندازی سطح سه، طلاب از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برای تحصیل می‌توانند در مدرسه علمیه معصومیه بیرجند حضور یابند.
مسئول آموزش‌های تخصصی تبلیغ خراسان جنوبی گفت: در مجموع 100 طلبه برای نماز جماعت به مساجد و مدارس و 305 طلبه برای طرح هجرت و طرح بینات به روستاهای استان اعزام می‌شوند.
عارفی با بیان اینکه در حال حاضر 35 استاد و 44 طلبه ممتاز در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند وجود دارند، یادآور شد: طلبه ممتاز به افرادی گفته می‌شود که معدل آن‌ها بالای 18 باشد.

انتهای پیام

captcha