فعالیت بیش از ۶۰۰ سایت همسر‌یابی غیر‌مجاز در فضای مجازی
کد خبر: 3793630
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

فعالیت بیش از ۶۰۰ سایت همسر‌یابی غیر‌مجاز در فضای مجازی

گروه اجتماعی - مدیر رسانه همسان‌گزینی و تبیان استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ سایت همسر‌یابی غیر‌مجاز در فضای مجازی وجود دارد، گفت: تنها سایت مجوزدار و رسمی همسریابی در کشور سامانه همسان‌گزینی تبیان است که به مدت ۱۲ سال است در فضای مجازی فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی نیک‌عهد مدیر رسانه همسان‌گزینی و تبیان استان مرکزی صبح امروز 7 اسفندماه در جلسه رابطین ادارات با موضوع همسان‌گزینی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ سایت همسر‌یابی غیر‌مجاز در فضای مجازی وجود دارد، گفت: تنها سایت مجوزدار و رسمی همسریابی در کشور سامانه همسان‌گزینی تبیان است که به مدت ۱۲ سال است در فضای مجازی فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد. واحد همسان‌گزینی آن رسما به مدت ۴ سال است که افتتاح شده است و در این مدت در شش استان کشور شامل استان‌های تهران، البرز، همدان، اصفهان، مرکزی و کردستان رسما این نمایندگی افتتاح شده است.
وی ادامه داد: چهار استان اول به طور مستقیم توسط خود کارکنان تبیان و زیر‌نظر سازمان تبلیغات اسلامی در حال خدمات‌دهی هستند و نمایندگی استان کردستان نیز از طریق کارکنان مقام معظم رهبری در دانشگاه عهده‌دار این مسئولیت شده‌اند و استان مرکزی تنها استانی است که توسط نهادهای مردمی در حال انجام وظیفه است.
نیک‌عهد با اشاره به اینکه این نمایندگی در استان مرکزی در سوم خرداد‌ماه سال جاری و به همت معاونت سیاسی و امنیتی وقت استانداری مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شده است، افزود: از مجموع دستگاه‌های اجرایی در استان مرکزی، تاکنون ۴۵ دستگاه رابط فرهنگی خود را رسما و به صورت مکتوب معرفی کرده‌اند که ۶ جلسه را به صورت ماهیانه این دستگاه‌های اجرایی به صورت داوطلبانه عهده‌دار شده‌اند.
وی با بیان اینکه آمار به صورت کاملا خودکار و از طریق اتوماسیون اعلام می‌شود، گفت: ما هیچ دخل و تصرفی در فضای مجازی نداریم و به دنبال آمارسازی نیز نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه ویژگی‌های این سامانه آن را از دیگر سامانه‌ها متمایز می‌کند، اضافه کرد: بابت معرفی همسان‌گزینی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و هیچ گونه فعالیتی در زمینه ازدواج موقت و چند همسری نداریم. کلیه مراحل با نظارت کامل خانواده‌ها انجام و از اطلاعات متقاضیان به طور کامل صیانت می‌شود.
مدیر رسانه همسان‌گزینی و تبیان استان مرکزی با اشاره به اینکه فرایند همسان‌گزینی تلفیقی از روش‌های سنتی و مجازی است، گفت: در حال حاضر در حدود ۳۵۰ هزار جوان در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ هزار نفر دانشجو هستند. ۴ هزار مجرد شاغل نیز در دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت هستند که سن ازدواج آنان بالاتر از حد نصاب است.
وی تصریح کرد: در این فرایند اولویت با مجردین ازدواج اولی شاغل در دستگاه‌های اجرایی و کسانی که نسبت به اشتغال دغدغه دارند، است، در مورد دانشجویان نیز، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرهنگیان در اولویت قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه همه شئون شرعی، اخلاقی و علمی مدنظر قرار دارد، گفت: ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه مجازی «شبکه ثبت‌نام مجردها» و با انجام مراحل چهارده‌گانه صورت می‌گیرد و هر استان دارای یک کد واسطه است که از این طریق متقاضیان می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به اینکه در مدت شش ماهه گذشته هیچ ازدواجی از طریق این سامانه به ثبت نرسیده است، گفت: در این زمینه با مشکلات متعددی رو به رو هستیم و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی را انجام دهیم.
نیک‌عهد از ثبت‌نام ۵۱۵ نفر در مدت شش ماهه گذشته در این سامانه خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۴۷ نفر در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و ۶ جلسه نیز بین رابطین دستگاه‌های اجرایی به صورت ماهیانه برگزار شده است.
مدیر رسانه همسان‌گزینی و تبیان استان مرکزی در خصوص اقداماتی که در سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: برگزاری ۵۰ کارگاه علمی، تخصصی و آموزشی در سطح استان مدنظر است و ۵۰ جلسه توجیهی نیز در شهرستان‌های تابعه استان برگزار خواهد شد . برپایی نمایشگاه دائمی خدمات جامع 15گانه در دهکده خانواده، در صورت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و تشکیل گفتمان و کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان از دیگر اقداماتی سال آینده است که مدنظر قرار دارد.
انتهای پیام

captcha