اساتید برجسته دانشگاه یاسوج تجلیل شدند
کد خبر: 3807845
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

اساتید برجسته دانشگاه یاسوج تجلیل شدند

گروه اجتماعی ــ در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز معلم از اساتید برجسته دانشگاه یاسوج با حضور غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

اساتید برجسته دانشگاه یاسوج تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 10 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج، گفت: معلم چراغ راه هدایت انسان‌ها و کارخانه انسان‌سازی است و وظیفه داریم به این قشر مهم توجه کنیم.
وی افزود: سیاسی نکردن محیط و عرصه علمی یکی از نیازهای اساسی دانشگاهیان در شرایط فعلی است که اگر بخواهیم مجموعه دانشگاه و استان را رشد و ارتقاء دهیم باید فضای این مجموعه را با سیاسی کاری غبارآلود نکنیم و محیطی امن و آرام را برای تفکر و خلاقیت ایجاد کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به نقش سازنده دانشگاه در توسعه استان، اضافه کرد: مأموریت اصلی دانشگاه برای تحقق این مهم قبولاندن رفتار و حرکت علمی و فکری به مسئولان و تصمیم گیرندگان استان در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آنها است.
تاجگردون رشد و توسعه فرهنگی استان در کنار سایر بخش‌ها را یکی دیگر از وظایف دانشگاه برشمرد و بیان کرد: هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ باید توسط دانشگاهیان در استان ایجاد شود تا به اهداف عالیه رسید.
همچنین، غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز مدرسه و دانشگاه و در راس آن معلم و استادی را کارخانه انسان سازی ومهد پرورش انسان‌های فرهیخته، دانشمند و فاضل اعلام کرد.
وی بیان کرد: نقش مدرسه، دانشگاه، معلمان و اساتید در سازندگی کشور از اوایل شکل‌گیری انقلاب با حرکت‌های ضداستکباری، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی آنان شروع شد و تا به امروز در عرصه‌های مختلف ادامه دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه و پیشرفت زیرساختی دانشگاه یاسوج و دستیابی به موفقیت‌های علمی مختلف با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را رو به جلو و امیدوار‌کننده برشمرد و تصریح کرد: باید این روند با کمک مسئولان عالی دولتی، مجموعه دانشگاه و با حمایت نمایندگان بیشتر از گذشته ادامه یابد.
بنابر این گزارش، همچنین، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: دانشگاه یاسوج با وجود نوپا بودن اما با همت والای مسئولان، اساتید و دانشجویان خستگی‌ناپذیر بوده وهم‌اکنون در زمره 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.
وی ورود دانشگاه یاسوج در امر پژوهش و تحقیق در بخش‌های صنایع نفت و گاز، کشاورزی و گردشگری را یکی از اولویت‌های کاری این دانشگاه با کمک دستگاه‌های متولی برشمرد و خواستار کمک و حمایت این دانشگاه برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای از پیش تعیین شده اش شد.
رئیس دانشگاه یاسوج کمبود اعتبار، نداشتن زمین و مسکن مناسب ویژه اساتید، خوابگاه رفاهی و تفریحی برای اسکان و پذیرایی از میهمانان و نیز نداشتن زمین کشاورزی برای انجام کارهای تحقیقاتی را از مهمترین نیازها و مطالبات این دانشگاه دانست و از مجموعه نمایندگان استان خواست برای برطرف کردن این مشکلات دانشگاه یاسوج را کمک کنند.
انتهای پیام

captcha