بیانیه دانشگاه یاسوج درباره کلیپ منتشر شده از جشنواره عشایر و اقوام ایران
کد خبر: 3808296
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

بیانیه دانشگاه یاسوج درباره کلیپ منتشر شده از جشنواره عشایر و اقوام ایران

گروه اجتماعی ـ دانشگاه یاسوج بیانیه ای درباره یک کلیپ منتشر شده از جشنواره عشایر و اقوام ایران زمین در این دانشگاه منتشر کرد.

بیانیه دانشگاه یاسوج درباره کلیپ منتشر شده از جشنواره عشایر و اقوام ایران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، یک کلیپ تصویری با 30 ثانیه زمان از این جشنواره در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود در آن رقص مختلط صورت گرفته است.
انتشار این کلیپ موجب نگرانی و اظهار نظر برخی مقام‌ها و نهادهای استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
چهارمین جشنواره عشایر و اقوام ایران زمین در روزهای گذشته در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
دانشگاه یاسوج در این بیانیه آورده است: در آستانه ضیافت الله و ماه رمضان در حالی که آغاز سال نو و اعیاد شعبانیه را پشت سرگذاشتیم به مناسبت‌های مختلف از جمله گرامیداشت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج با هدف ایجاد فضای شور و نشاط در بین دانشجویان اقدام به برگزاری این جشنواره کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: همچنین پاسداشت مقام معلم و هفته جوان نیز از دیگر بهانه‌های برگزاری این جشنواره ملی در دانشگاه یاسوج بوده است.
در این جشنواره کلکسیونی از اقوام مختلف ایرانی در دانشگاه یاسوج به مدت حود سه روز گردهم آمدند و همنشینی مسالمت آمیز و زیبایی از فرهنگ‌ها رسم و رسوم، آیین ها، عات‌ها و هنرها، و همچنین پوشش‌های گوناگون و هنرهای صنایع دستی و هنرهای خلاقانه دانشجویان را به نمایش گذاشتند.
بی شک فرهنگ اصیل دینی و ایرانی که ملهم از آموزه های دین مقدس اسلام و پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) آنقدر غنی است که نه تنها به پرورش روح، جان و امور معنوی تکیه دارد بلکه پرورش جسم و روان تربیت غفلت نکرده و آن را مقدمه جان های متعالی در نظر داشته که عقل سالم در بدن سالم است.
بدون شک آنچه در جشنواره اقوام، فرهنگ و هنر ایران زمین و در استانه فشارهای استکبار جهانی و نقطه عطف تاریخی کشور به تحرک و تحریض قلب های مریض توسط برخی دانشجویان رخ داده مردود و محکوم است.
این موضوع درسی خواهد شد برای جوانان و دانشجویان تا دیگر دچار غفلت و نسیان نشوند و البته برای مسئولان و متولیان امر نیز تا بیش از گذشته هشیار تر عمل کنند و در آستانه سال انتخابات همه فعالیت های خود را هوشمندانه تر رصد و مراقبت کنند.
انتهای پیام

captcha