جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیست
کد خبر: 3809707
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نبوده و هرچند سیاسی است، اما باید فراجناحی عمل کرده و محور وحدت در جامعه باشد.

جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی،امام جمعه همدان، امروز 17 اردیبهشت‌ماه در دیدار با نمایندگان احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان، با با اشاره به آیه‌هایی از کلام وحی گفت: ادیان مختلفی به دلیل وجود پیامبران متعدد وجود دارد، اما محور وحدتی برای همه ادیان وجود دارد که مانند نخ تسبیح همه را کنار هم قرار می‌دهد و آن تسلیم شدن در برابر امر خداوند متعال است.
حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: احزاب هم متعدد و متفاوتند، اما باید نقطه وحدتی داشته باشند که مورد تائید همه آن‌ها باشد و آن چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه همدان افزود: مسئله ولایت که در امتداد اطاعت از پروردگار متعال است و ولایت‌فقیه که از آن نشات گرفته از اصول دین مبین اسلامی و اصول قانون اساسی به شمار می‌رود و هر فرد یا حزبی که در چارچوب نظام حرکت کند؛ آن را می‌پذیرد.
حجت الاسلام شعبانی موثقی با دعوت احزاب سیاسی به رعایت تقوا گفت: در مسائل سیاسی رعایت تقوا و شناخت حق و کنار حق ماندن سخت‌تر است و از طرف دیگر باب گفتگو و تعامل بین احزاب و جناح‌های سیاسی مختلف با یکدیگر کم است درحالی‌که اگر این کار انجام شود به نقاط مشترک بیشتری با هم می‌رسیم.
وی با بیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی کمرشکن شده، تصریح کرد: برای مردم تفاوتی نمی‌کند که کدام جناح سیاسی سر کار باشند؛ بلکه تأمین معیشتشان مهم است و تأکیدات مقام معظم رهبری از سال 90 تاکنون هم بر مسائل اقتصادی و معیشتی بوده است.
نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: این حق مردم نجیب، دلسوز و خوب نظام جمهوری اسلامی است که معیشت آن‌ها تأمین بوده و از نظر اقتصادی دچار سختی نباشند و مسئولان باید به مسئله توجه جدی داشته و اقتصاد به‌درستی مدیریت شود.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی هم تأکید کرد: در رقابت‌های انتخاباتی باید فضای امیدبخشی تقویت شود و این به نفع همه احزاب سیاسی است و مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع تأکید کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: از احزاب سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب انتظار می‌رود که رعایت اخلاق، جوان‌گرایی و امیدبخشی که سه اصل مهم این بیانیه است را موردتوجه قرار دهند.
حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دین را از بعد فردی به اجتماع آورد، گفت: پیش از انقلاب، دین‌داری به‌طور فردی بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دین‌داری جمعی مطرح شده؛ هرچند مشکلات فراوان و نقاط ضعف هم در عرصه حکومتی داریم.
وی مطرح کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود؛ امروزی خبری از دین نبود و نظام اسلامی موجب شده تا امروز افراد متدین و دغدغه مندی در همه گرایش‌ها و طیف‌های سیاسی وجود داشته باشند.
حجت الاسلام شعبانی موثقی با تأکید بر ضرورت پایبندی احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف به قانون اساسی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز موضوع انقلابی و غیرانقلابی مطرح است و هر فردی چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی را بپذیرد، خودی است.
در این دیدار نمایندگان احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند که تعامل نماینده ولی‌فقیه با این تشکل‌ها، دادن جایگاه اجتماعی به احزاب اصلاح‌طلب و حمایت امام جمعه برای دستیابی به این جایگاه‌ها در استان، جلوگیری از گسترش فساد اقتصادی و سوءاستفاده‌های مالی در کشور و لزوم برخورد با آن‌ها، رعایت انصاف و پاک کردن ذهنیت‌ها در هنگام بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و وجود افرادی که سودجویانه قصد ایجاد خط‌کشی‌هایی در جامعه را دارند؛ مهم‌ترین مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستجایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستجایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستجایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستجایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستجایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیستجایگاه نمایندگی ولی‌فقیه متعلق به هیچ جناح سیاسی نیست
انتهای پیام

captcha