برگزاری ۹ حلقه تفسیر قرآن در مساجد و اماکن مذهبی کردستان
کد خبر: 3811396
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

برگزاری ۹ حلقه تفسیر قرآن در مساجد و اماکن مذهبی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به برنامه‌ریزی و برگزاری ۹ حلقه تفسیر قرآن در سطح مساجد و اماکن مذهبی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: این حلقه‌های تفسیری در ۹ شهرستان تابعه برگزار می‌شود.

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اداره دارالقرآن کریم  کردستان هر ساله در ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای فعالیت‌های گسترده در سطح استان می‌کند که حمایت از محافل و برنامه‌های قرآنی از جمله این برنامه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان امسال از برگزاری 10 محفل جزء‌خوانی قرآنی کریم در سطح استان حمایت کرده است، افزود: این محافل در قالب طرحی با عنوان قرآن در رمضان در سطح 10 شهرستان استان در حال برگزاری است.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: محافل جزء خوانی قرآن کریم توسط ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی و در مساجد جامع و یا یکی از مساجد محوری شهرستان با حضور قاریان قرآنی شهرستان‌ها و استان در طول ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در این محافل روزانه یک جزء از قران کریم قرائت می‌شود و قبل از برگزاری این محفل نیز یکی از مفسران قرآن کریم شهرستان‌ها نکاتی در مورد اجزاء تلاوت شده بیان می‌کند.
علیپور همچنین به برنامه‌ریزی و برگزاری 9 حلقه تفسیر قرآن کریم در سطح مساجد و اماکن مذهبی شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: این حلقه‌های تفسیری در 9 شهرستان تابعه استان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: مفسران توانمند شهرستان در سطح مساجد و اماکن مذهبی شهرستان با حضور جوانان و نوجوانان شهرستان به تفسیر قرآن کریم می‌پردازند.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: در این حلقه‌های تفسیری سوره مبارک غافر تفسیر و در پایان با برگزاری آزمون پایانی به پذیرفته‌شدگان دوره گواهینامه تفسیر سوره غافر اعطا می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: تفسیر سوره مبارکه غافر در شهرستان‌های استان با عنوان طرح بینات 22 در سطح استان در حال برگزاری است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha