تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات/ بی‌توجهی به شورای قرآنی جای سؤال دارد
کد خبر: 3815171
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات/ بی‌توجهی به شورای قرآنی جای سؤال دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول قرآن و عترت ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۹۵ تاکنون هیچ اعتباری جهت هزینه فعالیت‌های قرآنی این استان اختصاص نیافته است.

تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات/ بی‌توجهی هاشمی‌پور به شورای قرآنی جای سؤال دارد

جان‌محمد خوب‌پور، مسئول دبیرخانه شورای توسعه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد درخصوص زمان برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی، اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی که باید یک بار در ماه برگزار شوند، بخشی از دستور جلسات این شورا، مسائل قرآنی است.
وی افزود: در برپایی مجدد جلسات شورا خلأ قانونی وجود دارد چون در جدیدترین مصوبات امورات شورای توسعه قرآنی استان‌ها به شورای فرهنگ عمومی واگذار شده یعنی جلسات مستقلی تحت عنوان شورای توسعه قرآنی در استان برگزار نمی‌شود.
این فعال قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ضمانت اجرایی حضور مسئولان در این شورا چیست؟، بیان کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی مدیران اجرایی استان هستند و اختیار تأمین اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی را دارند؛ بنابراین اگر در جلسات مصوبه قرآنی وجود داشته باشد، مدیران با اختیار می‌توانند تأمین اعتبار کنند.

عدم اختصاص اعتبار از سال 95 تاکنون
خوب‌پوراضافه کرد: در سال 93 مبلغ بیش از 120 میلیون تومان به این استان اختصاص یافت که با هماهنگی دستگاه‌های عضو و رئیس شورای توسعه قرآنی بین فعالیت‌های قرآنی استان تقسیم و هزینه شده است، ضمن اینکه از سال 93 تا سال 95، 27 میلیون تومان به استان ابلاغ شده که از این مبلغ 11 میلیون تومان برای برنامه‌های قرآنی صرف شده و مابقی تاکنون تخصیص نیافته است و از سال 95 تاکنون هیچ پولی به استان داده نشده است.
وی در ادامه تصریح کرد: وقتی اعتباری به استان ابلاغ شود با هماهنگی رئیس و دبیر شورا جلسه شورا برگزار خواهد شد و از قبل به دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی استان اطلاع داده می‌شود چنانچه طرح‌هایی که در دبیرخانه شورا مطرح می‌شود جهت اجرا رأی بیاورند، در حد ظرفیت اعتبار ابلاغ شده برنامه‌ها تأمین اعتبار می‌شوند.
مسئول قرآن و عترت ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یکی از عوامل بی‌انگیزگی جهت تشکیل جلسه شورا در استان را عدم تأمین اعتبار دانست و عنوان کرد: به شورای توسعه قرآنی استان پیشنهاد می‌شود از اعتباراتی که در اختیار دارد به‌صورت مشخص به هر استان سهمی را اختصاص دهد تا شورا بتواند برای آن سهم برنامه‌ریزی کند.در غیر این صورت در استان جلسات شوای فرهنگ عمومی با موضوعات قرآنی تشکیل می‌شود و دستگاه‌ها براساس اعتبارات مختصر خودشان برنامه‌های قرآنی را تأمین اعتبار می‌کنند و دیگر نیازی به شورای توسعه قرآنی کشور نیست.

تخصیص اعتبار؛ در گروی ارائه طرح‌های ابتکاری
خوب‌پور ابراز کرد: یکی از سیاست‌های شورای توسعه قرآنی است که طرح‌ها اگر نوآورانه باشد مورد حمایت قرار می‌گیرند این در حالی است که استان‌ها هنوز در حوزه آموزش مقدماتی مانده‌اند.

بی‌توجهی هاشمی‌پور به شورای توسعه قرآنی استان
وی درخصول عملکرد ضعیف عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و رابط شورای توسعه قرآنی، افزود: دفترعضو فراکسیون قرآن و عترت استان باید پیگیر مسائل قرآنی باشد، ضمن اینکه هاشمی‌پورتاکنون یکبار در این جلسات شرکت نکرده است.
یادآور می‌شود، تمامی مسئولان قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدند با وجود پیگیری‌های مکرر و نامه‌نگاری (با ارائه سند و مدرک) با عدل هاشمی‌پور، بی‌نتیجه می‌مانند، درصورتی که رابط شورای توسعه قرآنی استان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با ایکنا این ادعا را رد کرده و گفته تاکنون دعوت نشده‌ام و گرنه با کمال میل شرکت می‌کنم.
انتهای پیام

captcha