قاریان قرآن در کهگیلویه تجلیل شدند
کد خبر: 3820019
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

قاریان قرآن در کهگیلویه تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تجلیل از ۱۰ قاری و ترتیل‌خوان جزءخوانی قرآن کریم در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

قاریان قرآن در کهگیلویه تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عبدالله نعمتی‌پور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه، روز گذشته، 26 خردادماه در مراسم تجلیل از قاریان و مرتلان قرآن کریم، اظهار کرد: جلسات آموزش قرآن از سال گذشته هفته‌ای 2 جلسه بدون پرداخت شهریه و به‌صورت کاملاً رایگان زیر نظر اساتید برجسته و قاریان شهرستانی در اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: برای فراگیری قرآن و آموزش آن با تمام امکانات از فراگیران در سطح شهرستان استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: تعداد 27 خانه قرآنی فعال در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان جلسات قرآنی برگزار کردند.

حجت‌الاسلام نعمتی‌پور با اشاره به برگزاری مجالس جزءخوانی در سطح بخش‌های شهرستان، تصریح کرد: مجالس جزءخوانی قرآن کریم در بخش‌های سوق، قلعه‌رئیسی و دیشموک در طول ماه‌مبارک رمضان برگزار شد.
 
وی بیان کرد: دوره تربیت معلم قرآن کریم باحضور 25 قرآن آموز از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان مردادماه جاری آموزش‌های لازم زیر نظر اساتید قرآنی برگزار و در پایان دوره مدرک معتبر و رسمی اعطا می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی در شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: تعداد 7 مؤسسه قرآنی و تعداد 40 کلاس قرآنی در شهرستان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام نعمتی‌پور خاطرنشان کرد: در این مراسم از 10 نفر از قاریان تجلیل شده و این اولین مراسم تجلیل از قاریان در سال جدید است.

همچنین، سید‌نصیر حسینی، امام جمعه دهدشت نیز با اشاره به محوریت قرآن و معرفت قرآنی در جامعه، گفت: همه عالم آفرینش به محوریت قرآن است و همه انسانیت و فلسفه وجودی عالم حاصل معرفت قرآنی است.

وی افزود: خداوند، انسان را برای اشرافیت خلق کرده است و معرفت قرآنی این ظرفیت را به فعلیت رسانده است.


امام جمعه دهدشت با اشاره به عنایت خداوند نسبت به برگزاری محافل قرآنی، عنوان کرد: خیلی از افراد به دنبال سفره‌های شیطانی و کج‌رویها می‌روند اما این عنایت خداوند است که فرزندی بر سر سفره و مائده الهی می‌نشیند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: بعضی از افراد جامعه ناخواسته و نادانسته خودش و خانواده‌اش را به‌سوی مسیر دوزخی می‌برند و نیاز است که چنین افرادی را آگاه کرد هرچند آگاه کردن چنین افرادی بسیار سخت است.

وی ابراز کرد: برگزاری محافل قرآنی در شهرها و محلات باعث نورانیت شهرو محله می‌شود و در این بین جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
انتهای پیام

captcha