اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
کد خبر: 3820276
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

گروه فرهنگی ــ اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی و تجلیل از فعالان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در یاسوج برگزار شد.

اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، امان‌الله نجفی، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 27 خردادماه در آئین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی و تجلیل از فعالان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.
وی افزود: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای نمونه کودکان و نوجوانان امروزی از فعالیت در فضاهای جمعی و شبکه‌ای لذت می‌برند، دوست دارند هویت خود را در این اجتماعات به اثبات برسانند، همچنین از هر شکلی از رقابت در سطوح کلان استانی، ملی یا جهانی استقبال می‌‌کنند و برای اعتلای نام و موفقیت شهر یا روستای خود تلاش کنند.
نجفی بیان کرد: به اینها می‌توان دسترسی خوب این کودکان و نوجوانان به رسانه‌‌های جدید و خستگی از برنامه‌های تکراری نظام مدرسه‌‌ای هم اضافه کرد، البته از آن طرف، به رغم همه بحث‌ها و نظرها که کودکان و نوجوانان امروزی را اسیر تکنولوژی معرفی می‌کنند، کنجکاوی‌‌های آن‌ها و جست ‌و جوی آن‌ها برای خواندن، یافتن تجربه‌‌ها و معناهای جدید، هنوز همچنان زنده است.
وی عنوان کرد: این طرح از آنجا پیشرو و پویا خوانده می‌شود که علاوه بر ارائه راه حل در خصوص ارتباط با مخاطب و استفاده خلاقانه از زیرساخت‌های موجود، می‌‌تواند در هر شرایط جغرافیایی و بسته به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجرایی مختلف، دوباره طراحی و به اجرا گذاشته شود.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از ماموریت‌های اساسی و اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ضرورت دارد ما به‌عنوان متولیان فرهنگی در این راستا بیشتر تلاش و فرهنگ‌سازی کنیم.
نجفی از والدین خواست، کودکان خود را به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیشتر تشویق کنند، ضمن اینکه چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در این استان برگزار شد که در این جشنواره 59 اثر از 59 روستا به تهران ارسال و از این تعداد، طرح روستای خیرآباد برگزیده شد.
وی با بیان اینکه نخستین جشنواره جام باشگاه‌های کتاب با 40 جام در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع 25 اثر به جشنواره کشوری راه پیدا کردند و یک اثر نیز به‌عنوان اثر برگزیده از شهرستان گچساران برگزیده کشوری شد.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در سال 97 کتاب به ارزش حدود 220 میلیون تومان خریداری و بین انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری، اداره‌کل زندان‌ها برای مطالعه زندانیان، حوزه‌های علمیه، اهالی اهل قلم و ادارات شهرستان‌ها توزیع شد و هر شهرستان با توجه به جمعیت، این کتاب‌ها را تقسیم می‌کنند.
نجفی گفت: در زمینه خرید کتاب از اهالی اهل قلم و نویسندگان محلی به ارزش 150 میلیون تومان کتاب از آن‌ها خریداری شد که حمایت خوبی در عرصه کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود، ضمن اینکه همکاری لازم با افرادی که در زمینه انتشار کتاب فعالیت می کنند را خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: کودکانی و نونهالانی که در بحث مطالعه و کتابخوانی فعالیت داشته باشند، از سوی معاونت فرهنگی کتاب به آن‌ها اهدا می‌شود.
انتهای پیام

captcha