‌نیازمند مجموعه‌ای هدفمند در حوزه آموزش قرآن هستیم حتی اگر همه مساجد فعال باشند
کد خبر: 3821272
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

‌نیازمند مجموعه‌ای هدفمند در حوزه آموزش قرآن هستیم حتی اگر همه مساجد فعال باشند

محمدی گفت: اگر همه مساجد کشورمان فعال شوند بازهم نیازمند مجموعه‌ای هدفمند و فارغ از فضاهای سنتی هستیم، هرچند کارکردهای سنتی مساجد مفید هستند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «حسن محمدی» درباره فرمایش مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال و در جمع قرآنیان کشور درباره گسترش جلسات قرآنی در مساجد، اظهار کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نماینده مجموعه ها و موسسات مردم نهاد هست ولی متولی اصلی مجالس قرآنی نیست از این رو درباره کمیت و کیفیت جلسات قرآنی در مساجد یا سایر مراکز به عنوان یک مسئول نمی تواند صحبت کند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت(ع) کشور گفت: ما مسئول مدیریت موسسات قرآنی هستیم که به صورت ساختارمند در حال فعالیت هستند و صریح بگویم ما چندان کار مدون درباره مجالس قرآنی انجام نداده ایم.

وی یادآور شد: موسسات قرآنی وابسته به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در زمینه اجرای برنامه ها و مجالس قرآنی در این زمینه درگیر هستند و فعالیت های مختلفی انجام می دهند. در واقع هدف قطعی ما حمایت از موسسات قرآنی است.

محمدی درباره اظهارنظر عده ای از فعالان قرآنی و فرهنگی کشور درباره نقش تشکیل موسسات قرآنی در کاهش جلسات قرآنی مساجد و محافل قرآنی، اظهار کرد: هر مجموعه قرآنی کارکرد مجزای خود را دارد و اصلا نمی توان اهداف موسسات قرآنی با اهداف مجالس و محافل قرآنی هم پوشانی دارد یا می تواند به آنها ضربه بزند.

وی بیان کرد: ما تحقیقی انجام داده ایم که بر اساس آن اگر تمام مساجد کشورمان فعال شوند و همه موسسات اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور فعال شوند و تعداد آنها افزایش یابد نیز ما تا چشم انداز فعال کردن همه افراد در حوزه آموزش قرآن فاصله داریم. بنابراین این طور نیست اگر محافل مساجد فعال شوند و افزایش یابند نیازی به موسسات قرآنی نیست یا اگر موسسات فعال شوند، از حجم محافل قرآنی مساجد کاسته می شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور یادآور شد: اگر همه مساجد کشورمان نیز فعال شوند بازهم نیازمند مجموعه هدفمند و فارغ از فضاهای سنتی هستیم. موسسات به روزتر، مدون تر و مشخص تر در حوزه آموزش قرآن فعالیت دارند و بعضا کلاس هایی دارند که از ابزارهای نوین استفاده می کنند، البته کارکردهای سنتی مساجد نیز مفید هستند.

انتهای پیام

captcha