ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب
کد خبر: 3824649
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب

گروه اجتماعی ــ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری ظرفیت بالایی دارد.

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 14 تیرماه با اشاره به تأمین ۲۰ درصد تولید نفت ایران در این استان، اظهار کرد: استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب‌ترین منطقه کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، افزود: این استان به‌عنوان یکی از مناطق فوق‌العاده حاصل‌خیز به «پایتخت طبیعت ایران» مشهور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع یک درصد از جمعیت و پنج درصد جنگل‌های کشور را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: این استان با ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای بین چهار استان مهم کشور (خوزستان، فارس، بوشهر، اصفهان) واقع شده اما هنوز به جایگاه واقعی این استان توجه نشده است.
کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد از تولید نفت ایران در این استان، تصریح کرد: با توجه به موقعیت فوق‌العاده استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب‌ترین منطقه کشور نیز محسوب می‌شود‌.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان، ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های استان از جمله انتقال آب شرب از سد کوثر به چندین شهر اطراف، آبیاری و زهکشی ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، پیشرفت ۸۰ درصدی سد برق آبی سیاه بیشه گچساران، چهارخطه کردن محور شریانی یاسوج- شیراز، محور یاسوج ـ اصفهان، محور یاسوج به اقلید و همچنین اتصال اصفهان به خوزستان از محور کهگیلویه بویراحمد، یاسوج، دهدشت، بهبهان و اهواز و دسترسی به بنادر جنوبی کشور از جمله اقدامات در حال انجام و صورت گرفته در استان به‌شمار می‌روند‌.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و از سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش به‌خوبی حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha