رییس جمهور در مسائل بین‌المللی با اقتدار ایستادگی کند
کد خبر: 3827167
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

رییس جمهور در مسائل بین‌المللی با اقتدار ایستادگی کند

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: از رییس جمهور انتظار می‌رود در مسائل بین‌المللی و در تقابل با جبهه استکبار همچون گذشته با اقتدار ایستادگی کند.

رییس جمهور در مسائل بین المللی با اقتدار ایستادگی کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، یکشنبه شب، ۲۳ تیرماه در نشست شورای اداری و توسعه استان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، از تلاش های دولتمردان برای رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت اقتصادی مردم قدردانی کرد.
وی افزود: از رییس جمهور انتظار می رود در مسائل بین المللی و مقابل دشمنان چون گذشته با اقتدار ایستادگی کند.
یعقوبی اظهار کرد: سخنان شما در برابر متجاوزان به حقوق این کشور، در برابر آمریکا، اروپا و انگلیس که در کمال پررویی می‌خواهند عظمت این کشور را نادیده گرفته و در مقابل تمدن سازی ما بایستند و به بهانه‌های گوناگون سنگ اندازی کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و این قاطعیت در برابر زورگویان عالم روحیه جدیدی به این ملت داد و از شما هم جز این توقع نمی‌رود.
وی با بیان خاطره‌ای از رئیس جمهوری در دوران مبارزات قبل از انقلاب، گفت: من طلبه‌ای جوان بودم و شما فاضلی بزرگوار در قم که به منبر می‌رفتید و من پای منبر شما شاد شدم اما منبر شما ۳ شب بیشتر ادامه پیدا نکرد و تعطیل شد چرا که روحیه انقلاب را ترویج می‌داد.
امام جمعه بجنورد افزود: البته همان سه شب کار خود را کرد و در یکی از همین شب‌ها شما با اشاره‌ای که اصلح بود از بیان، گفتید «خدایا آن مرجع عالیقدر ما را حفظ کن» و در آن زمان که نام بردن از امام تبعات زیادی داشت امام (ره) را دعا کردید، آن هم زمانی که برخی همین را هم جرات نمی کردند بگویند و از شما که در جوانی این طور سخن می‌گفتید توقع ما همین قاطعیت است.
یعقوبی سپس با بیان اینکه به مناسبت زادروز امام رضا (ع) قصد تقدیم هفت سینی به رئیس جمهوری را دارد، سین نخست این هفت سین را سلام و آرزوی سلامت برای رئیس جمهوری خواند و از سرعت بخشیدن به پروژه‌های زیرساختی، سرمایه گذاری در استان، سند توسعه استان را از جمله دیگر سین های آن برشمرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی از رییس جمهوری به عنوان «امین و امیر» یاد کرد و گفت: اکنون توقع ما از شما مضاعف است و سخنان قاطع و زیبای شما حرکت جدید و نقطه عطف دیگری برای نظام و کشور بود.
وی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب ما انعطاف را قبول داریم ولی انفعال را نه و شما این را موضوع را نشان دادید که انعطاف دارید اما انفعال نه.
یعقوبی با اشاره به افتتاح طرح های متعدد در استان و تصویب طرح ها و پروژه های جدید برای اجرا در خراسان شمالی، گفت: امیدواریم با سفر رییس جمهور و تزریق بودجه ها استان پیشرفت بیشتری داشته باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری در استان تقویت شود و سرمایه گذاران بمانند تا شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش خراسان‌شمالی باشیم.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر از دولت انتظار می رود قیمت های مسکن و اجناس در سراسر کشور کنترل شود؛ زیرا این مردم عیال دولتند و اداره خانواده در این شرایط سخت است.
یعقوبی با اشاره به عملکرد شایسته استاندار فعلی خراسان‌شمالی، گفت: از رییس جمهور تقاضا دارم مدیریت کلان استان را تثبیت کنند و جابجایی استاندار را تا پایان دولت حداقل متوقف کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی افزود: همچنین انتظار می رود برای ساخت زائرسرای اهالی خراسان شمالی در مشهد کمک کنید تا بتوان آن را تکمیل کرد.
انتهای پیام

captcha