توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه به نقش‌آفرینی زنان بستگی دارد
کد خبر: 3827254
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه به نقش‌آفرینی زنان بستگی دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه به نقش زنان در آن جامعه بستگی دارد؛ چراکه حضور فعال زنان در اجتماع، تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری امروز، 24 تیرماه در نشست هم‌اندیشی بانوان مشاور دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان اجتماعی استان، ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: تبادل نظر، همزیستی و گفت‌وگو ناجی جامعه و عامل حیات، مدنیت و توسعه است و امام رضا(ع) را باید از بنیان‌گذاران گفت‌وگوی ادیان دانست.

وی با بیان اینکه نسل امروز به الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) نیازمند است، اظهار کرد: شخصیت امام هشتم(ع) ابعاد گسترده‌ای دارد که مناظره و گفت‌وگو با شخصیت‌های علمی ادیان مختلف تنها بخشی از سیره این امام همام است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند؛ نقش زنان در جامعه و حضور آن‌ها اهمیت بسزایی دارد و هر جامعه‌ای به‌دنبال کمرنگ کردن نقش بانوان باشد، قطعاً دچار آسیب خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه به نقش زنان در آن جامعه بستگی دارد؛ چراکه حضور فعال زنان در اجتماع، تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی دارد.

فاضلی بیان کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد شمار زنانی که می‌توانند به شایستگی کار کنند رو به افزایش است؛ اما همچنان تساوی کامل جنسیتی برای دسترسی به بازار کار و شرایط کاری وجود ندارد. ازاین‌رو یک زن برای حضور در جامعه و استفاده از استعدادها و توانایی‌های خود دچار مشکلاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه نابرابری حقوق زنان در تمامی جوامع کم‌وبیش وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی تنها به این دلیل از نیروی زن استفاده می‌کنند که می‌توانند با اندک دستمزد کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: زنان اثبات کرده‌اند که مدیران شایسته‌ای هستند و هر جایی که به آنان اعتماد شده، رونق و آبادانی به همراه داشته است؛ صحنه‌های اجتماعی مملو از زنان با توانمندی‌هایی است که پا به میدان گذاشته و هر یک نقش سازنده‌ای را به عهده داشتند.

وی افزود: با بررسی احادیث و شیوه زندگانی خاندان مطهر پیامبر اکرم(ص) می‌توان به این نتیجه رسید که نقش زنان بسیار مهم و مورد احترام بوده و باید این شیوه در زندگی ما نیز مستمر باشد.

فاضلی به قداست نقش مادر و اهمیت آن از منظر امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت درباره حق مادران تأکید فراوان می‌کنند و آن را لازم‌ترین و واجب‌ترین حقوق بر شمرده و می‌فرمایند، این مادر است که آنچه دیگران تحملش را ندارند، تحمل کرده و با چشم، گوش و تمام اعضای بدن خود از فرزندش با خرسندی و شادمانی نگهداری می‌کند و کودک خویش را با تمام مشکلاتی که کسی یارای پذیرش آن نیست حفظ می‌کند.

انتهای پیام

captcha