کاروان «زیر سایه خورشید» در چهارمحال و بختیاری به ایستگاه آخر رسید
کد خبر: 3827283
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

کاروان «زیر سایه خورشید» در چهارمحال و بختیاری به ایستگاه آخر رسید

گروه معارف ــ در مدت یک هفته حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در چهارمحال و بختیاری برنامه‌های متنوعی در شهرها و روستاهای تابعه پنج شهرستان فارسان، سامان، کوهرنگ، بن و شهرکرد برگزار شد که دیدار با اصحاب رسانه استان حسن ختام این برنامه‌هاست.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، امیر عامری، مدیر کاروان «زیر سایه خورشید» اعزامی به چهارمحال و بختیاری، امروز، 24 تیرماه در نشست با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در شهرکرد، با بیان اینکه برنامه‌های این کاروان از 19 تیرماه در استان آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد، اظهار کرد: در مدت حدود یک هفته حضور در استان برنامه‌های متنوعی در شهرها و روستاهای تابعه پنج شهرستان فارسان، سامان، کوهرنگ، بن و شهرکرد برگزار شده است که دیدار با اصحاب رسانه استان حسن ختام این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به هفتمین حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این کاروان که متشکل از یک روحانی، یک مداح، یک مدیر کاروان و دو خادم است، از 12 سال پیش و هر سال همزمان با دهه کرامت در استان‌ها حضور می‌یابد و پیام معنوی رضوی را به گوش هم‌میهنان می‌رساند.

عامری با برشمردن برنامه‌های اجرا شده با حضور این کاروان در نقاط مختلف استان، بیان کرد: در این مدت، سرکشی از بیمارستان‌ها، نقاط محروم، زندان‌ها، مراکز نگهداری معلولان و جانبازان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، حضور در امام‌زاده‌ها و ده‌ها عنوان برنامه دیگر برگزار شد.

مدیر کاروان «زیر سایه خورشید» با بیان اینکه برنامه‌های این کاروان با همراهی و همیاری مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد برگزار شد، گفت: تمام تلاش مجریان برنامه این بود که تا حد امکان در تمام مناطق شهرستان‌های مذکور برنامه‌ای اجرا و مراسم پرچم‌گردانی و متبرک ساختن اهالی به پرچم منقش با نام علی ابن موسی‌الرضا(ع) برپا شود.

وی با اشاره به محتوای برنامه‌های اجرا شده در هر مراسم، یادآوری کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، در ابتدای هر جلسه صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت می‌شد و بیان نکات معارفی در قالب حدیث و روایت توسط روحانی کاروان، مراسم مولودی‌خوانی و برنامه پرچم‌گردانی و در پایان اهدای هدیه‌های متبرک از دیگر برنامه‌ها بود.

عامری با یادآوری برنامه‌های شاخص این کاروان در استان، بیان کرد:روز گذشته در زندان شهرکرد به 35 نفر از زندانیانی که نام «رضا» داشتند، 8 روز مرخصی اعطا شد، ضمن اینکه در برنامه دیگری مقرر شد افرادی در استان که تا کنون به زیارت حرم رضوی مشرف نشده‌اند، به صورت رایگان و در قالب یک اتوبوس به این سفر معنوی اعزام شوند.

وی در پایان با اشاره به عشق و ارادت وصف‌ناپذیر مردم چهارمحال و بختیاری، از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان خواست تا با پرداختن به مشکلات معیشتی مردم استان، مسئولان را به سمت خدمت‌رسانی بیشتر به این مردم ولایتمدار سوق دهند، استانی که علی‌رغم وفور نعمت آب، به میزان انتظار، آبادان نیست.
انتهای پیام

 

captcha