امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در سفر رئیس جمهور به خراسان‌شمالی
کد خبر: 3827291
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در سفر رئیس جمهور به خراسان‌شمالی

گروه اقتصاد ــ استاندار خراسان‌شمالی از امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد.

امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در سفر رئیس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، روز گذشته، 23 تیرماه در جمع خبرنگاران‌، اظهار کرد: به کمک مردم و با تشکیل ستاد توسعه مردمی در شهرستان‌ها اعتبارات مصوب شده سفر را جذب خواهیم کرد.
وی افزود: تمام نیروهای استان در محیطی آرام مسیر اعتلای استان را در پیش ‌گرفته‌اند و این امر سبب شده شرایط برای کار در استان فراهم باشد که نمونه این وحدت را در سیل اخیر مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: به رغم اینکه خراسان‌شمالی بیش از 300 کیلومتر مرکز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما از مزیت مرزی بودن بی‌بهره‌ است زیرا این بخش غیرفعال است و مصوبه پایانه مرزی پرسه سو لغو شد و همچنین مرزنشینان هم از سهمیه سوخت بهره نمی‌برند.
شجاعی با بیان اینکه سند توسعه استان ظرف شش ماهه تهیه و تدوین شد، گفت: در استان در مسیری به جز سند توسعه حرکت نخواهیم کرد.
وی مطرح کرد: حوزه‌های پیشران اقتصادی استان به‌ویژه بخش کشاورزی و اقتصاد روستایی باید به‌درستی پیش برود تا موجبات رفاه روستاییان را فراهم آوریم.
شجاعی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به آبادانی کشور دارد، عنوان کرد: نگاه ویژه‌ای به سرمایه اجتماعی که مردم هستند داریم، زیرا مردم در میدان هستند و امروز نیز با اشتیاق برای منافع نظام و همراهی با دولت در مراسم استقبال شرکت کردند.
نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی افزود: حضور رئیس جمهور و هیئت همراه می‌تواند تحول عظیمی در رشد و توسعه عظیم استان ایجاد کند و با نگاه ویژه دکتر روحانی و دستورات ویژه ایشان در بخش تملک دارایی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها موجب رفع نداشته‌های استان شود.
شجاعی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس دولت، گفت: ستادهای مردمی توسعه در هر شهرستان تشکیل می‌شود که با حضور ستادها امیدواریم این رقم جذب و تأمین اعتبار شود.
شجاعی ادامه داد: درگاه سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی امروز رونمایی می‌شود که در آن مجوزات و استعلامات لازم برای سرمایه گذاری جذب شده است و موجب از بین رفتن بروکراسی اداری می‌شود.
وی تاکید کرد: مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری اخذ شده و اینک سرمایه‌گذار به‌هیچ‌وجه لازم نیست برای سرمایه‌گذاری به اداره‌ای مراجعه کند.
شجاعی گفت: امروز طرح توسعه همگام ۸ گنجینه معرفت به میمنت میلاد امام رضا(ع) رونمایی خواهیم شد تا مسیر توسعه تسهیل شود.
انتهای پیام

captcha