نقش مؤثر اعتقاد به آموزه‌های دینی در پایداری ازدواج‌
کد خبر: 3827326
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

نقش مؤثر اعتقاد به آموزه‌های دینی در پایداری ازدواج‌

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با بیان اینكه خانواده‌هایی که به اصول فرهنگی و دینی پایبند هستند، ازدواج‌های موفق‌تری را شکل می‌دهند، گفت: اعتقاد به آموزه‌های دینی در پایداری ازدواج‌ها بسیار مؤثر است.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، شب گذشته، 23 تیرماه در جلسه ستاد سازماندهی جوانان این استان با بیان اینکه اعتقاد به آموزه‌های دینی در پایداری ازدواج‌ها بسیار موثر است، گفت: اگر شاهد بروز برخی آسیب‌ها در حوزه مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هستیم یکی از فاکتورهای اساسی آن عدم انتقال مفاهیم به نسل‌های جدید است که باید برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کاستی‌هایی مانند عدم درک تفاوت نسل‌ها و بروز تحولات اجتماعی و فرا نگرفتن زبان گفت‌وگو با نسل جدید موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است، افزود: باید با درک صحیح از زمانه مفاهیم و ارزش‌ها را به هنگام و به روز کرده و با جوانان در میان بگذاریم و با ارائه الگوهای صحیح و رفتارهای شایسته، توقع بروز رفتارهای مناسب را از آن‌ها داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه علمی و عملی هستیم، گفت: رشد طلاق در استان فارس روند کاهشی دارد و در این زمینه باید از همه مجموعه‌هایی که با تلاش‌های خود زمینه این شرایط را فراهم کردند تشکر کنیم.

استاندار فارس، ازدواج آسان را عامل موثری در پیوند جوانان دانست و با بیان اینکه هزینه‌های سرسام‌آور مانع از وقوع ازدواج در سنین مناسب شده است، گفت: باید برای ترویج ازدواج آسان و ارزان و مبتنی بر اصول صحیح دینی تلاش کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه انسان موجودی مرکب و پیچیده است، افزود: شناخت و درمان دردها و معضلات روحی و ذهنی انسان‌ها، امری سخت و پیچیده به شمار می‌رود که نیازمند به کارگیری روش‌های علمی و عاقلانه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تسهیل ازدواج از وظایف نظام جمهوری اسلامی به منظور گسترش امر ازدواج است، گفت: تلاش‌های خوبی در این زمینه در استان فارس صورت گرفته است که اعطای مجموعاً 800 میلیارد تومان وام به حدود 55 هزار نفر از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با اجرای برنامه بهارنکو در زمینه بهبود وضعیت ازدواج و ارائه مشاوره‌های مفید قدم‌های بلندی برداشته است و سپاه و کمیته امداد نیز با تامین جهیزیه زوج‌های تحت پوشش، شرایط را برای ازدواج افراد تسهیل می‌کنند.

استاندار فارس خواستار تدوین برنامه‌های علمی برای تسهیل ازدواج توسط همه دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: ازدواج سالم باید از درون خانواده‌ها شکل گیرد که در این زمینه آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی که تحت تاثیر روحانیون قرار دارد بسیار مورد هستند.

رحیمی افزود: باید با جوانان خود با زبان نرم و علمی خیرخواهانه سخن بگوئیم و آموزه ها و الگوهای صحیح را به آن ها معرفی کنیم تا فرزندان ما به سبک زندگی صحیح و سالم هدایت شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به دستورالعمل‌های ملی برای دستگاه‌های مختلف در زمینه تسهیل ازدواج، گفت: اقدامات همه دستگاه‌ها در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی جدی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha