آغاز طرح اوقات فراغت در ۷۰۰ پایگاه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3827809
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

آغاز طرح اوقات فراغت در ۷۰۰ پایگاه سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت مساجد امروز، چهارشنبه، ۲۶ تیرماه با حضور مقامات کشوری و استانی در مسجد الغدیر زاهدان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت مساجد امروز، چهارشنبه 26 تیرماه با حضور مقامات کشوری و استانی در مسجد الغدیر زاهدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 5 عصر با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود، افزود: امسال طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در حدود 700 پایگاه سطح استان اجرا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با اشاره به اینکه سال گذشته 32 هزار نفر در کلاس‌های طرح اوقات فراغت شرکت کردند، ادامه داد: در این طرح، کلاس‌هایی نظیر آموزش قرآن، احکام، تفسیر و کلاس‌های مهارتی برگزار می‌شود، با این‌حال هیچ کانونی مجبور نیست که فلان دوره خاص را برگزار کند، بلکه می‌تواند نیاز محله را در نظر گرفته و متناسب با آن نیاز، اقدام به برگزاری دوره کند.

وی اظهار کرد: اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد؛ اگر افراد برنامه‌ای مشخص برای گذراندن مفید اوقات فراغت خود نداشته باشند این بی برنامگی سایر جنبه‌های زندگی را به طور چشمگیری تحت شعاع خود قرار داده و فساد انگیز است.

پودینه بیان کرد: شناخت نیازمندی‌ها و رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغتی که نوجوانان و جوانان در اختیار دارند سبب می‌شود تا از گرایش آنان به ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری شده و از خلاقیت، توانمندی و نیروی تفکر آنان در مسیر درست استفاده شود.

این مقام مسئول افزود: امسال سعی شده تا از طریق تعامل با متولیان طرح اوقات فراغت، مانند اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، تبلیغات اسلامی، اوقاف و کمیته امداد، هم‌افزایی را افزایش داده و از ظرفیت ادارات جهت اجرای هرچه بهتر طرح استفاده شود.

انتهای پیام

captcha