چشم‌انداز قرآنی برای امروز و فردا نیست/ برنامه‌ریزی ۵۰ ساله ‌داشته باشیم
کد خبر: 3828334
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

چشم‌انداز قرآنی برای امروز و فردا نیست/ برنامه‌ریزی ۵۰ ساله ‌داشته باشیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برنامه‌ریزی قرآنی با چشم‌اندازی ۵۰ ساله را مورد تأکید قرار داد و گفت: چشم‌انداز قرآنی برای امروز و فردا نیست و افق دید باید وسیع‌تر از زمان حال باشد؛ لذا آشنایی نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآن در سراسر کشور از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۲۸ تیرماه، در آیین اختتامیه و تجلیل از برترین‌های مرحله استانی چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در دانشگاه فرهنگیان(پردیس شهید باهنر) اراک برگزار شد از حضور در جمع قرآنیان و نخبگان رشته‌های مختلف قرآنی ابراز خرسندی کرد و به آنان بر لزوم به‌کارگیری مبانی قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی توصیه کرد.

وی با اشاره به حضور ۷۵۰ فعال قرآنی در مرحله شهرستانی مسابقات و ۱۸۶ شرکت‌کننده در مرحله استانی، خطاب به افرادی که منتخب استانی یا شهرستانی نشدند اظهار کرد: همه شما برنده میدان هستید اینکه یک‌صدم کمتر یا بیشتر نمره کم آوردید نباید ‌دلسرد‌ و ناامید‌  شوید و باید حرکت در مسیر قرآن را با قدرت ادامه دهید، شما در وهله اول برای مسابقه حفظ نکرده یا تلاوت نمی‌کنید شما برای ذکر الله تلاوت دارید.

تأکید بر برنامه‌ریزی قرآنی با چشم‌انداز 50 ساله

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی برنامه‌ریزی قرآنی با چشم‌اندازی ۵۰ ساله را مورد تأکید قرار داد و افزود: چشم‌انداز قرآنی برای امروز و فردا نیست و افق دید باید وسیع‌تر از زمان حال باشد؛ لذا آشنایی نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآن در سراسر کشور از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: اگر وجودتان با نور قرآن مأنوس باشد ابلیس راهی در وجود شما ندارد، جوانان باید خود را از هر نوع آلودگی و آسیب در امان نگه دارند که گرایش به سمت قرآن یکی از امن‌ترین راه‌هاست. مدارس، خانواده‌ها، حسینیه‌ها و دیگر مراکز قرآنی می‌توانند مرکز تخصصی قرآن باشند تا بتوان کلام الهی را در جامعه نشر داد.

شاخص‌های قرآنی استان مرکزی معرفی شوند

خطیب جمعه اراک استان مرکزی را استان دارای ظرفیت و امتیاز دانست و بیان کرد: این استان با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار می‌تواند الگو، اسوه و شاخص‌های قرآنی را به دیگر استان‌ها معرفی کند. این استان مهد فرزانگان‌، فرهیختگان، علمای بزرگ و برجسته‌‌ای است که هر کدام برای جهان وزنه‌ای قابل توجه و شناخته‌شده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان از عالم برجسته جهان اسلام آیت‌الله آقا‌نورالدین عراقی به عنوان شخصیت برجسته قرآنی و دینی یاد کرد و افزود: این عالم بزرگ در طی ۴ سال آوارگی توانست ۲۳جزء از قرآن را به رشته تفسیر درآورد. همچنین کربلایی کاظم ساروقی و امام راحل از دیگر شخصیت‌هایی هستند که باید به صورت کامل و جامع به جهانیان معرفی شوند. لذا مربیان و معلمان قرآن باید مبانی را بیاموزند، به دیگران آموزش دهند و در زندگی عملی کنند.

استان مرکزی در سطح عالی قرآن پیشتاز باشد

وی در‌ خصوص دست به قلم شدن بانوان به ویژه بانوان طلبه هم گفت: بانوان طلبه باید از بانو اصفهانی درس بگیرند و تمام وقت خود را صرف خانواده و انجام امور دینی و قرآنی کنند. استان مرکزی این ظرفیت را دارد که صدها بانوی اصفهانی داشته باشد،‌ این استان می‌تواند در سطح عالی قرآن پیشتاز باشد و برای داشتن جامعه‌ای قرآنی باید همه از جمله حوزه، دانشگاه، خانواده، مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی بسیج شوند.

تأکید آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر برنامه‌ریزی قرآنی با چشم‌انداز 50 ساله در کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت‌کنندگان گفت: چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی در رشته‌های آوایی همچون حفظ، قرائت، دعاخوانی و اذان برگزار شد.

وی آمار شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی را ۷۵۰ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۸۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند که نفرات اول هر رشته به مسابقات کشوری اصفهان، که مهرماه امسال برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

captcha