آغاز شیرین سفر زندگی
کد خبر: 3829583
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

آغاز شیرین سفر زندگی

گروه اجتماعی ــ امروز بزرگانی جمع شدند تا با آوردن لبخند بر لبان زوج‌های جوان آغاز سفر زندگی را برایشان آسان و زیبا کنند. سفری سراسر عاشقانه و رویایی.

آغاز شیرین سفر زندگی/ازدواج در زمان‌هایی نه چندان دور برای زندگی جوانان اولویت بود اما گذر فرهنگی جامعه از سنتی به مدرنیته، موانع بسیاری را در این زمینه پیش روی جوانان قرار داده است و این موانع تبدیل به سپری سخت شده که هر جوانی تاب عبور کردن از آن را ندارد.
متأسفانه امروزه با توجه به شرایط جامعه، موضوع ازدواج، افزایش سن زوجین و کاهش قابل توجه آن از معضلاتی است که بارها به عنوان یک زنگ خطر و بحران جدی از سوی برخی کارشناسان مسائل دینی به آن اشاره شده است.
عوامل بسیاری همچون عدم اشتغال جوانان، اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، چشم و هم‌چشمی سبب شده تا ازدواج با پیچیدگی بسیاری همراه باشد و ازدواج آسان و بی‌دردسر به عنوان یک رؤیا برای جوانان تجلی پیدا کند.
ازدواج لازمه آغاز زندگی برای هر جوانی با هر شرایط و موقعیت مکانی، شغلی، اقتصادی و ... است که نیازاست با توجه جدی خانواده‌ها و مسئولان راهکارهای لازم برای آغاز زندگی با شرایط آسان را پیش روی جوانان قرار داد.
39 زوج جوان کردستانی امروز در کنار بزرگان، ماموستایان و خیرین زندگی خود را در حالی آغاز کردند که از هر دغدغه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و ... دور بودند و با قرائت خطبه عقد با توکل بر خدا و قلب‌هایی سرشار از امید به فردا زندگی خود را آغاز کردند.

پیوند آسمانی

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل دفتر ادیان و فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی کشور در آیین اهدای ۳۹ جهیزیه به زوج‌های جوان کردستانی که روز گذشته، 1 مردادماه در مجتمع نور سنندج برگزار شد، با تأکید بر ضرورت سنت حسنه ازدواج آسان در جامعه اظهار کرد: سنت حسنه ازدواج آسان باید روز به روز بیشتر از گذشته در جامعه ما فراگیرتر شود و تمام مسئولان در فراهم آوردن این امر باید تلاش جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: خانواده مهم‌ترین کانونی است که در دین اسلام و سنت رسول اکرم (ص) مورد توجه قرار گرفته است و خداوند نیز بر این مسئله تأکید بسیار دارد. ازدواج یک پیوند آسمانی است که مورد تکریم همه انسان‌ها بوده است و هر عاملی که از آن جلوگیری کند مسئله‌ای شوم است.

گسترش ازدواج آسان

حجت‌الاسلام حاتیمان گفت: رسالت و مأموریت حاکمیت دینی این است که زمینه شکوفایی ارزش‌های دینی و انسانی را فراهم آورد که بستر این مسئله هم در گسترش ازدواج آسان است. شکی نیست که نظام اسلامی در این جهت حرکت می‌کند اما وضعیت کنونی مطلوب نیست و بابد بهتر شود.

وی افزود: زوج‌های جوان در اینگونه مراسم‌ مورد تکریم قرار می‌گیرند منتی بر آنها نیست بلکه هدف فقط تشویق جوانان به امر ازدواج و ترویج ازدواج آسان به عنوان هدف اصلی نظام اسلامی، بوده است.

آغاز زندگی بر پایه همدلی و محبت

حجت‌الاسلام میثم آسوپا، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در ادامه این مراسم اظهار کرد: زوج‌های جوان با آسان گرفتن آغاز زندگی نشان دادند که به طور قطع همسران و همراهان خوبی در ادامه مسیر زندگی خود خواهند بود.

نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: امیدوارم شما زوج‌های جوان بر پایه همدلی و محبت زندگی خوش و خرمی را آغاز کنید و زندگی پر خیر و برکتی را با تعدد اولاد خوب داشته باشید.

حجت‌الاسلام آسوپا افزود: خدمات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، مهدکودک و خانه ورزش و ... در دستور کار طرح حمایتی احسان مسجد قرار دارد و اقشار مختلفی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به طرح احسان مسجد بیان کرد: به امید خداوند متعال در مراحل بعدی به مساجدی که روحانیون فعال و ساختار فیزیکی لازم را داشته باشند، حمایت‌هایی دیگری همچون کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان، صندوق قرض‌الحسنه، مهدکودک، خانه ورزش و ... نیز ارائه خواهد شد.

اجرای طرح احسان مسجد

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز در ادامه از اهدای یک‌هزار جهیزیه در سطح کشور به زوجین جوان خبر داد و اظهار کرد: سهم کردستان از این تعداد ۳۹ جهیزیه بوده است.

وی افزود: براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد فرمان اجرایی امام راحل و بنیاد برکت، طرح احسان مسجد در کشور و استان کردستان اجرایی شده است.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه براساس اجرای این طرح با همکاری روحانیون و ماموستاهای مساجد استان، زوج‌های بی‌بضاعت که توانایی خرید جهیزیه ندارند شناسایی می‌شوند، بیان کرد: این اقدام به منظور ترویج ازدواج آسان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر جهیزیه ۱۳ میلیون تومان است، عنوان کرد: در مجموع برای این ۳۹ جهیزیه ۵۰۷ میلیون تومان هزینه شده است. این جهیزیه‌ها شامل یخچال، لباسشویی، فرش، اجاق گاز، جارو برقی و ظروف آشپزخانه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: طرح احسان مسجد علاوه بر شناسایی زوجین بی‌بضاعت و اهدای جهیزیه به آنها به منظور تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اجرا شده است.

وی الگوسازی و فرهنگ‌سازی برای ترویج ازدواج آسان را از اهداف اجرای طرح احسان مسجد خواند و اعلام کرد: به منظور گسترش ازدواج به عنوان سنت پیامبر اکرم(ص) باید فرهنگسازی لازم در خصوص ازدواج آسان میان خانواده‌های ایرانی گسترش یابد.

سخن پایانی

امروز جوانان باید به این حقیقت رسیده باشند که ازدواج‌های مجلل، مراسم آنچنانی، تالارهای لوکس و ... فقط جنبه ظاهری زندگی بوده و هیچ‌گاه خوشبختی را برای جوانی به ارمغان نمی‌آورد چراکه اگر اینگونه بود دیگر شاهد آمار بالای طلاق و کوتاه شدن مدت زمان زندگی جوانان نبودیم بلکه با یک مراسم آسان و مختصر نیز می‌توان زندگی سراسر عاشقانه و رویایی را آغاز کرد.

انتهای پیام

captcha