استرس درد جوامع امروزی است/ ایجاد آرامش با توجه به کلام وحی
کد خبر: 3829616
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

استرس درد جوامع امروزی است/ ایجاد آرامش با توجه به کلام وحی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: آرامش، آرام گرفتن روح و روان فارغ از هرگونه استرس و آسایش، فارغ شدن جسم است و توجه به قرآن باعث می‌شود آرامش قلبی محقق شده و با آرامش روح و روان قطعاً به آسایش خواهیم رسید.

انس با کلام وحی آرامش قلبی و آسایش زندگی را به همراه داردبه گزارش ایکنا از یزد، محمد مهدی جوادیان‌زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد صبح امروز، 2 مردادماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی جشنواره قرآن و نماز ویژه فرزندان همکار وزارت نیرو اظهار کرد: قرآن کلام وحی و برگرفته از منبع لایزال و لایتناهی الهی است و آثار و برکات بسیاری دارد.

وی ادامه داد: آرامش از جمله برکات و آثار انس با قرآن است که تقدیم به فردی می‌شود که به کلام وحی توجه و با این کلام مأنوس شود و در نتیجه آرامش قلبی نصیب وی می‌شود.

جوادیان‌زاده افزود: اگر به متون مقالات روانشناسی و علمی که در رابطه با زندگی بشر است، دقت کنیم بسیاری از مشکلات در دنیا از استرس ناشی می‌شود و این بیماری خاموش به تدریج روح و روان فرد را درگیر خواهد  کرد.

وی ادامه داد: دانشمندان برای اینکه بشر از این بیماری رها شود و جوامع بشری به رشد برسند سه عنصر برنامه‌ریزی، تولید و بهره‌وری را در کنار هم عنوان کردند  و در حالی که پس از مدتی رشد اقتصادی محقق ولی فرهنگ تحت تاثیر قرار گرفت و استرس و افسردگی در جامعه درگیر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: بعد از مدتی عنوان شد این سه عنصر باید در کنار خانواده، دوست و شادی و نشاط باشد و تلاش کردند مقداری آرامش را به زندگی ماشین زده برگردانند ولی می‌بینیم در حال حاضر در جوامع عدم آرامش و استرس موج می‌زند.

وی ادامه داد: اگر ما یاد بگیریم چگونه به کلام وحی توجه داشته باشیم روح ما پالایش می‌شود و استرس‌ها دور خواهد شد و سبک زندگی بهتری خواهیم داشت چرا که متاسفانه در دنیا بحث مادیات برای رسیدن به آرامش مطرح است و شروع به تلاش می‌کنیم و تماما درگیر تلاش‌هایی می‌شویم تا به آرامش برسیم این در حالی است افرادی که در این زمینه تخصص دارند عنوان می‌کنند باید از آرامش به امکانات رسید.

جوادیان‌زاده با اشاره به آیه 35 سوره بقره اولین خطابی که خداوند در قرآن به بشر دارد بیان کرد: حتی خداوند در ابتدا سکنا گزیدن و آرامش را به انسان یادآور می‌کند و سپس بحث نیازهای انسان از جمله خوردن، آشامیدن و...

وی گفت: آرامش آرام گرفتن روح و روان فارغ از هرگونه گرفتاری و استرس و آسایس فارغ شدن جسم است که آرامش در مرحله اول قرار می‌گیرد و سپس آسایش و این در حالی است که توجه به قرآن باعث می‌شود به آرامش برسیم و با آرامش گرفتن روح و روان قطعا به آسایش نیز می‌رسیم.

انتهای پیام

captcha