۸۰۱ کودک کار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند
کد خبر: 3829691
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

۸۰۱ کودک کار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۸۰۱ کودک کار و خیابان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند البته باید گفت این آمار شناور بوده و دقیق نیست.

801 کودک کار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: بهزیستی البرز در خدمات‌دهی به کودکان کار خیابان هیچ فرقی بین اتباع خارجی و کودکانی که پدر و مادر ایرانی دارند، قائل نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته طبق قانون، خدمات بهزیستی مشمول کودکان کار و خیابان ایرانی می‌شود ولی بهزیستی بر مبنای وظیفه ذاتی خود که ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده است، کودکان کار و خیابانی که اتباع خارجی هستند را هم حمایت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: در حال حاضر بهزیستی البرز یک مرکز شبانه‌روزی و دو مرکز روزانه دولتی برای حمایت از کودکان کار و خیابان دارد که ظرفیت مرکز شبانه‌روزی آن 12 نفر است.

حیدری توضیح داد: در مرکز شبانه‌روزی دولتی کودکان غیرایرانی هم پذیرش می‌کنیم ولی به خاطر محدودیت‌هایی از جمله اقامت غیرقانونی، امکان ارائه خدمات گسترده به آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: بدون شک کودکی که اقامت غیرقانونی دارد آن طور که باید و شاید نمی‌تواند از خدمات دولتی بهره‌مند شود به همین دلیل دامنه خدمات‌رسانی مراکز دولتی بهزیستی استان به کودکان اتباع خارجی محدود است ولی در بخش غیردولتی چون هدف بیشتر آموزش است محدودیت‌های مراکز دولتی وجود ندارد.

وی گفت: در مراکز غیردولتی در ابتدا سعی می‌شود عللی که باعث شده کودک در خیابان کار کند مشخص و پس از شناسایی تا حد امکان این علت‌ها برطرف شود.

حیدری افزود: تا جایی که امکان دارد سعی می‌شود شرایطی فراهم شود تا کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل دوباره به مدرسه بازگردند البته این شرایط ویژه کودکان ایرانی است و اتباع خارجی را شامل نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به آمار تقریبی کودکان کارو خیابان استان گفت: در سه ماهه اول امسال 67 نفر کودک کار و خیابان پذیرش شده‌اند و از سال‌های قبل هم 734 کودک پذیرش شده و به آن‌ها خدمات اراده می‌شود.

وی اظهار کرد: با این احتساب در حال حاضر 801 کودک کار و خیابان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند البته باید گفت این آمار شناور بوده و دقیق نیست.

این مسئول توضیح داد: چون این کودکان به صورت روزانه پذیرش و ترخیص می‌شوند نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد این کودکان نه در البرز بلکه در سایر استان‌ها هم ارائه داد.
انتهای پیام

captcha