شاعران رضوی معرف شأن و جایگاه معنوی ایران اسلامی باشند
کد خبر: 3829699
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

شاعران رضوی معرف شأن و جایگاه معنوی ایران اسلامی باشند

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شاعران رضوی به‌عنوان سفیران معنوی و ادبی جمهوری اسلامی ایران باید معرف شأن و جایگاه معنوی ایران اسلامی باشند.

شاعران رضوی معرف شأن و جایگاه معنوی ایران اسلامی باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری چهاردمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری اظهار کرد: این جشنواره که به برکت وجود حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تشکیل شده و در سال‌های اخیر توانسته است مجموعه‌ای فاخر از آثار ادبی شعرای گرانقدر در زمینه کرامات و جایگاه شخصیتی امام رضا(ع) را معرفی کند.

وی ادامه داد: امسال نیز امید است در چهاردهمین دوره برگزاری جشنواره شاهد افزایش بار علمی و معنوی جشنواره و آثار ارسالی باشیم، در سال‌های اخیر میزبانی آذربایجان غربی به‌نحو مطلوب و شایسته‌ای بوده که امیدواریم این روند امسال نیز با تلاش مسئولین از لحاظ کمی و کیفی در حد مطلوب برگزار شود.

قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به‌لحاظ تنوع قومیتی و وجود ادیان و مذاهب گوناگون یکی از استان‌های منحصربفرد کشور است، خاطرنشان کرد: لزوم استفاده کامل از ظرفیت‌ها در تمامی زمینه‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، در کنار این مسأله وجوه شخصیتی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) الهام‌بخش و مایه اتحاد در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی یادآور شد: حضور شعرای اهل سنت و تولید آثار ادبی با موضوعیت اهل بیت(ع) و خاصه امام رضا(ع) در جشنواره عمق تأثیرگذاری معنوی حضرت را در میان مذاهب مختلف نشان می‌دهد که امیدواریم به‌نحو شایسته و مطلوب از ظرفیت عظیم ادبی شعرای اهل سنت در این جشنواره بهره مناسب برده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: شاعران رضوی در عرصه ترویج و تعمیق باورهای رضوی تلاش می‌کنند و خواستارم و امیدوارم که جنبه‌های معنوی و اثرگذار اجتماعی شخصیت عظیم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در همه زمینه‌ها را بیش از پیش در آثار ادبی و اشعار خود مدنظر داشته باشند و قدر توفیق الهی را که در این راه مصروف می‌دارند، بدانند و از فرصت ایجاد شده در جهت افزایش معنویت خود استفاده کنند و یقین بدانند توجهات اهل بیت و خاصه امام رضا(ع) شامل حال آنهاست و تلاش کنند به‌عنوان سفیران معنوی و ادبی جمهوری اسلامی ایران معرف شأن و جایگاه معنوی ایران اسلامی باشند.
انتهای پیام

captcha