شب‌های فرهنگی در شهرستان‌های اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3829703
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

شب‌های فرهنگی در شهرستان‌های اردبیل برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته اردبیل از ۶ تا ۹ مردادماه آئین شب‌های فرهنگی شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد، بیله‌سوار و سرعین ‌برگزار می‌شود.

شب‌های فرهنگی در شهرستان‌های اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، روز گذشته، اول مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته اردبیل از ۶ تا ۹ مرداد آئین شب‌های فرهنگی شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد، بیله‌سوار و سرعین با محوریت قابلیت و آیین و آداب و رسوم در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: اصلی‌ترین برنامه شب فرهنگی شهرستان اردبیل در محل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و پیاده‌راه اسفریس اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: هفته اردبیل از ۴ تا ۱۰ مرداد‌ماه با معرفی گسترده غنای فرهنگی و تاریخی استان و رویکرد تبیین جایگاه صفویه در تاریخ سیاسی فرهنگی استان برگزار می‌شود.

فلاحی اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های مهم هفته اردبیل با هدف جذب گردشگران به این استان انجام خواهد شد.

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل افزود: بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته اردبیل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: ۴ مردادماه سالروز تشکیل حکومت صفوی در اردبیل است که به عنوان هفته اردبیل در شورای فرهنگی عمومی کشور به تصویب رسید.

فلاحی در پایان گفت: مهمترین محور برنامه‌های هفته اردبیل معرفی حکومت شیعی صفوی است که توسط شاه اسماعیل صفوی تشکیل شد.

انتهای پیام

captcha