طرح «هر سه مسجد ساخت یک واحد مسکونی» ‌در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3829704
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
ویژه سیل‌زدگان؛

طرح «هر سه مسجد ساخت یک واحد مسکونی» ‌در همدان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به طرح «هر سه مسجد ساخت یک واحد مسکونی» گفت: در این طرح هر سه مسجد در استان ‌متولی ساخت و بازسازی یک واحد مسکونی برای سیل‌زدگان است.

هر سه مسجد در همدان یک واحد مسکونی برای سیل‌زدگان می‌سازدعلی قره‌باغی، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پروژه محرومیت‌زدایی در دو بخش عمرانی و غیر‌عمرانی در استان در حال فعالیت است.

وی افزود: پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی با عنوان طرح «جهاد هم‌بستگی» از اول خردادماه در سراسر مناطق استان که دچار آسیب سیل‌زدگی شده‌اند آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان همدان در حال اجرا است، گفت: 17400 واحد در سیل اخیر آسیب دیده‌اند که دولت به تنهایی قادر به رفع این مشکلات نیست و بسیج سازندگی استان با کمک‌های گروه‌های جهادی، خیرین و نمازگزاران در مساجد که از صدر انقلاب اسلامی تا کنون پیشگام در حل مشکلات بوده‌اند در این کار جهادی نیز پیشگام هستند.

قره‌باغی با بیان اینکه در این طرح هر سه مسجد در استان همدان متولی ساخت و بازسازی یک واحد مسکونی برای سیل‌زدگان است، توضیح داد: نمازگزاران و خیرین متولی ساخت و بازسازی یک واحد در مناطق سیل‌زده برای قشر تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه 1400 مسجد در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: هر مسجد متولی جمع‌آوری 10 میلیون تومان خواهد بود و هزینه ساخت و بازسازی برای هر واحد 30 میلیون پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) از فعالیت 1137 گروه جهادی که در استان همدان خبرداد و گفت :500 واحد مسکونی در سراسر مناطق سیل‌زده استان همدان ویژه افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی بازسازی و احداث خواهد شد، که 152 واحد در شهرستان‌های سیل‌زده استان تاکنون احداث شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت شغلی
قره‌باغی با اشاره به فعالیت‌های بخش غیرعمرانی بسیج سازندگی، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی لازم در زمینه‌های شغلی و ارائه تسهیلات لازم برای افراد مورد نظر درحال انجام است.

وی ادامه داد: تسهیلات داده شده به افراد با توجه به حرفه و مهارت کسب نمره از 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: هم‌چنین تهیه البسه، بسته‌های خوراکی و معیشتی، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و خدمات مشاوره‌ای، برگزاری کارگاه های آسیب‌های اجتماعی و ... در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات کسب وکار می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و بسیج سازندگی استان و شهرستان‌ها و یا با مراجعه به سایت عمران ـ اجتماعی بسیج سازندگی درخواست خود را اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: از سال 92 بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و به دنبال آن بسیج سازندگی تا پایان سال 97 تسهیلاتی به ارزش 61 میلیارد و 365 میلیون تومان ارائه داده است که در زمینه اشتغال 964 نفر و 4227 کارگاه فراهم شده است.

قره‌باغی افزود: پرمخاطب ترین شغل برای دریافت تسهیلات، اشتغال در حوزه تولیدی مانند تولید پوشاک و البسه است.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از کارهای فرهنگی انجام شده در بسیج سازندگی همکاری با شهرداری در ساخت مجتمع‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخودار استان است.
انتهای پیام

captcha