ایکنا؛ رسانه‌ برتر در حوزه آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3834913
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

ایکنا؛ رسانه‌ برتر در حوزه آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه اجتماعی ــ خبرگزاری ایکنای کهگیلویه‌وبویراحمد در نشست صمیمی استاندار با تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان رسانه‌ برتر در زمینه «آسیب‌های اجتماعی» انتخاب شد.

ایکنا؛ رسانه‌برتر در حوزه آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 22 مردادماه در نشست صمیمی استاندار با تشکل‌های مردم‌نهاد، با اشاره به اینکه توانمندسازی باید محور فعالیت سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب، بار اصلی روی دوش جوانان بوده و محور کار جوانان هستند و در سازمان‌های مردم‌نهاد نیز جوانان رکن اصلی هستند.

وی با اشاره به سازمان‌یافتگی تشکل‌ها، افزود: حرکت‌ها در این بخش با نگاه به آینده و رفع آسیب‌ها در محورهای مختلف است، در استان به شدت به سازمان‌های مردم‌نهاد نیاز داریم و همچنین ورودها در این حوزه نباید با نگاه سیاسی باشد.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با عشق، انگیزه، حس مسئولیت به شکل داوطلبانه ورود پیدا می‌کنند و کسی که به این حوزه ورود کند، به‌دنبال منافع نیست، ضمن اینکه سازمان مردم‌نهاد ستون محکمی برای تحقق اهداف است.

کلانتری با تأکید بر حمایت از تشکل‌های مردم نهاد، بیان کرد: باید تشکل‌ها به شکل کمی و کیفی تقویت شوند، جامعه ما به شدت نشاط اجتماعی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: جامعه به امید نیاز دارد و امید کاهش آسیب‌های اجتماعی را رقم می‌زند و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این بخش محسوس است، تقویت اعتماد مردم به نظام ضروری است و باید گفتمان‌سازی عمومی در محورهای هدف اجرایی شود، ساماندهی خانه تشکل‌های مردم نهاد از برنامه‌های ماست.

شاخصه اصلی سمن‌ها نگاه غیرسیاسی و مردم محوری است

همچنین، احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شاخصه اصلی سمن‌ها نگاه غیرسیاسی و مردم‌محوری است، جنس سمن‌ها باید از نوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشند و تشکل‌ها به‌عنوان سوپاپ‌های اطمینان سلامت جامعه هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه فرهنگ غالب در دنیا گفتمان است، ابراز کرد: باید از آغوش باز از سازمان‌های مردم نهاد استقبال کنیم‌.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرجامعه‌ای که سازمان‌های مردم نهاد بیشتری داشته باشد، سرمایه و ظرفیت بالایی در آن وجود دارد‌.

جمالی با بیان اینکه نگاه جزیره‌ای در فعالیت‌ها صحیح نیست، تصریح کرد: باید مدیریت مناسب و اصولی در اقدامات برقرار شود، ضمن اینکه امکانات و فضاهای ایجاد شده فرصت‌های مناسبی برای حرکت مطلوب سازمان‌های مردم نهاد است‌.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت استان و شناخت شکل گرفته، ظرفیت امیدوار کننده‌ای در حوزه تشکل‌های مردم نهاد استان وجود دارد، رفع مشکلات بیمه‌ای، توزیع عادلانه و ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه سمن‌ها عملیاتی خواهد شد.

وجود 198 تشکل مردم‌نهاد در کهگیلویه و بویراحمد
بنابراین گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۱۹۸ تشکل مردم نهاد در استان فعالیت دارد، در حوزه سلامت تشکل‌های توانمندی شکل گرفته و توسعه مناسبی در این بخش داشته‌ایم‌.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌ها، بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد پلی بین مسئولان و مردم هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: در سال ۹۷ با حمایت دولت از سازمان‌های مردم نهاد، مبلغ خوبی به این حوزه تخصیص یافت، همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های هدف اجرایی شد.

حجت‌الاسلام میرمحمدی مسائل اجتماعی را یک اولویت دانست و بیان کرد: بیش از دو میلیارد تومان طی سال گذشته در حوزه اجتماعی تخصیص یافت.

وی همچنین از تخصیص اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی با هدف پوشش تجهیزاتی زیرساخت‌های فرهنگی حاشیه شهر خبر داد و اظهار کرد: تجهیز کتابخانه‌ها و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی در این محور اجرایی شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر خروجی محوری اعتبارات، ادامه داد: نسبت به ریال به ریال اعتبارات اجتماعی حساسیت داریم و تخصیص‌هایی در حوزه تشکل‌ها محقق شد‌.
وی خواستار توجه ویژه به تشکل‌های مردم نهاد شد و اضافه کرد: دستگاه‌ها نگاه مزاحم به تشکل‌ها نداشته باشند و با نگاه تعاملی در کنار هم فعالیت کنند.

فعالیت 1200 تشکل مذهبی در کهگیلویه‌وبویراحمد

همچنین، حجت‌الاسلام سیدعبدالرشید موسوی‌متین، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز از فعالیت ۱۲۰۰ تشکل مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۲۰ هزار نفر از مناطق مختلف استان عضو ۱۲۰۰ تشکل دینی هستند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در قالب این تشکل‌ها محقق شده است، تصریح کرد: ‌در همین راستا تا دورافتاده ترین نقاط استان این تشکل‌ها فعالیت دارند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری یک نشست با حضور استاندار برای تشکل‌های دینی شد و بیان کرد: امید است توجه مناسبی در این محور داشته باشیم.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست از سیده‌مهناز خزیر، خبرنگار خبرگزاری ایکنای کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رسانه‌ برتر در زمینه آسیب‌های اجتماعی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha