عزاداری‌های حسینی با محتواهای اسلامی هماهنگ باشد
کد خبر: 3841107
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
منطق حسینی/1

عزاداری‌های حسینی با محتواهای اسلامی هماهنگ باشد

گروه معارف ـ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بویراحمد گفت: عزاداری‌ها و شورهای حسینی باید با محتوای اسلامی و شعائر اسلامی هماهنگ و از انحرافات خالی باشد.

عزاداری‌های حسینی با محتواهای اسلامی هماهنگ باشد

حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عاشورا و نهضت‌های امام حسین(ع) خودش به عنوان بزرگترین و مظلوم‌ترین قیام در مقابل ظالم‌ترین افراد در نگاه آزادی خواهان جهان است و هرساله باعث شور و حال خاصی و به مشتاقان اباعبدالله هر روز اضافه می‌شود.
وی افزود: همیشه باید مهم‌تر از همه چیز در عزاداری‌ها، درس گرفتن از اهداف امام حسین(ع) باشد و شعورحسینی هر ساله به نسبت شور حسینی بالا رود هر چند شورحسینی مطابق با موازین شرعی یکی از ملزومات عزاداری‌هاست و برای جذب قلوب آزادی خواهان دنیا و مقدمات آن لازم است.
مؤلف کتاب نقش تدبیر معیشت در اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن در ادامه اضافه کرد: هیچگاه نباید به عزاداری‌ها به صرف یک عادت و برای چشم و هم چشمی و سرگرمی و... نگاه کرد بلکه باید هر ساله هر فرد با خروج از مراسم عزاداری امام حسین(ع) درس جدیدی از درس‌های عاشورا یاد بگیرد که همه درس‌ها زیرمجموعه امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت‌الاسلام فتاح‌زاده بیان کرد: حالا درست است که با همین عزاداری‌ها و سوگواری‌ها زمینه آشنایی مردم دنیا با امام حسین(ع) فراهم می‌شود اما این عزاداری‌ها و شورهای حسینی باید با محتوای اسلامی و شعائر اسلامی هماهنگ و از انحرافات خالی باشد.
وی تصریح کرد: باید همیشه سعی کنیم در عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها ملاک گریاندن مخاطب نباشد بلکه ملاک شناساندن امام حسین(ع) و قیام عاشورا برای مردم باشد وقتی فردی امام حسین(ع) خود را شناخت، خود به خود برای مظلومیت آن حضرت گریه می‌کند و باید به مخاطب بفهمانیم امام حسین(ع) به خاطر اینکه در دین اسلام افکار انحرافی رواج پیدا نکند و فرقه‌های مختلفی تشکیل و اسلام نابود نشود.
این مدرس درس فقه و اصول در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: قیام عاشورا مختص به زمان هزار و اندی سال نبود بلکه باید از عبرت‌های عاشورا هر زمانی درس بگیریم و اگر آن زمان اهل بیت پیغمبر را تحریم آب کردند و زیر بار ظلم نرفتند امروز هم باید مقاومت کنیم و زیر بار زور نرویم و یزید زمان خودمان را بشناسیم و تابع امر ولی و مولای خودمان مقام رهبری باشیم چون فرهنگ ما فرهنگ عاشورایی است.
حجت‌الاسلام فتاح‌زاده خاطرنشان کرد: قمه زنی و عزاداری‌هایی که عمدا سد معبر و همه راه‌ها را مسدود می‌کنند و عزاداری‌هایی که در آنها الفاظ نامناسب محلی، فارسی و عربی به کار رفته و حتی گاهی همین الفاظ که مضمون فحش دارند باعث وهن مذهب و هتک حرمت و حتی باعث سوء استفاده دشمنان قسم خورده اسلام می‌شوند، چراکه بعدا از دل همین توهین‌ها گروهک‌هایی مثل داعش و جبهه النصره و گروه‌های دیگربه وجود می آیند که باعث ریختن خون هزار مسلمان شیعه بی گناه در جاهای مختلف دنیا می‌شود.
وی عنوان کرد: این عزاداری‌ها جوری نباشد که موجب مزاحمت برای دیگران شود؛ چراکه ممکن است فردی مریض یا سالمندی در حال استراحت باشد و...پس صرف عزاداری به همراه مزاحمت برای مردم باعث تقرب نمی شود.بلکه باید طبق موازین شرعی باشد البته جوری نباشد که هر کی از راه رسید ادعا کند این عزاداری‌ها موجب اذیت ما می‌شود.
این مدرس درس فقه و اصول در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بهتر است دستگاه‌های نظارتی ازجمله نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و دستگاه قضایی از نقش ریش سفیدان و معتمدان محلات بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام

captcha