اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3842516
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌و‌بویراحمد از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری اداره‌کار و امور بانوان استانداری در استان خبر داد.

اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد، سیدمحمدقائم کاظمی‌بیدک، رئیس جهاددانشگاهی استان، امروز، 25 شهریورماه در نشست با مسئولان اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، اشتغال 6 هزار و 200 زن سرپرست خانوار در 23 استان را به‌دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه 68 نفر در فاز اول سهمیه استان است، افزود: در صورت اجرای موفق طرح، موضوع را برای افزایش تعداد بیشتری پیگیری می‌کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه تاکنون 10 رسته شغلی در حوزه اشتغال زنان با توجه به مزیت و ظرفیت‌های استانی از سوی جهاددانشگاهی کشف شده، اضافه کرد:‌ در این طرح جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای،‌ مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، مستندسازی، شبکه‌سازی و تسهیل‌گری را دنبال می‌کند.

کاظمی‌بیدک بیان کرد: انتظار داریم که دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع، در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا خروجی طرح به ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوار بینجامد.

همچنین، حمیدرضا واعظی‌زاده، نماینده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز گفت: شناسایی مزیت‌های جغرافیایی و زمینه همکاری فعالان بخش خصوصی و غیردولتی، توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری در اجرای این طرح با برنامه زمانبندی لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: با نشست‌های بیشتری با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توان مخاطبان جامعه هدف را شناسایی و حداکثر استفاده را برای اجرای طرح به ‌کار گرفت تا افراد بیشتری از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

در ادامه همچنین، محمدحسین برهمن، مدیر دفتر تجاری و اشتغال جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارشی از روند اجرای طرح، اقدامات انجام شده و مشکلات طرح بیان کرد.

انتهای پیام

captcha