ادامه‌ تلاش‌ها برای یافتن جعبه سیاه جت جنگنده
کد خبر: 3867017
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

ادامه‌ تلاش‌ها برای یافتن جعبه سیاه جت جنگنده

گروه سیاسی ــ به‌دنبال سقوط یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش در حین انجام مأموریت در ارتفاعات سبلان که روز چهارشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست، تلاش‌ها برای یافتن جعبه سیاه این جنگنده ادامه دارد.

شهادت؛ سهم خلبان رحمانیبه گزارش ایکنا از اردبیل، به‌دنبال سقوط یک فروند جنگنده میگ 29 ارتش در حین انجام مأموریت در ارتفاعات سبلان که روز چهارشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست، تلاش‌ها برای جست‌وجو و شناسایی محل سقوط این هواپیما آغاز شد، اما به دلیل شرایط بد جوی عملیات جست‌وجو با وجود اعزام‌های مختلف به کندی پیش رفت.

گروه‌های مختلف جست‌وجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه به محل اعزام شدند و با وجود تلاش‌هایی که به دلیل شرایط جوی با سختی‌هایی همراه بود، ظهر روز گذشته محل سقوط این جنگنده شناسایی و شهادت خلبان این هواپیما تأیید شد.

محمود سلیمانیان، فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با تأیید خبر شهادت سرهنگ خلبان شهید محمدرضا رحمانی گفت: با کشف نشانه‌هایی از این خلبان شهید شامل لباس، درجه و برخی نشان‌های دیگر که روز گذشته در محل سانحه پیدا شده، این نشانه‌ها به همراه دیگر تجهیزات قابل انتقال به پایین منتقل شده و مابقی تجهیزات در روزهای آینده منتقل خواهد شد.

وی از تلاش‌ها برای یافتن جعبه سیاه جت جنگنده و نیز عملیات تفحص پیکر شهید از امروز خبر داد و افزود:‌ به دلیل برخورد این جنگنده با کوه عملیات اجکت برای فرود خلبان با چتر نجات به‌صورت کامل انجام نشده و متأسفانه پیکر شهید خلبان رحمانی متلاشی شده است.

سرهنگ خلبان شهید محمدرضا رحمانی در سال 1373 به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد، وی پس از پایان دوره خلبانی به‌عنوان خلبان جنگنده اف 5 در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ 29، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

سرهنگ خلبان شهید محمدرضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در مأموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به‌ یادگار گذاشته است؛ از این شهید بزرگوار یک فرزند پسر به‌ یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha