ظرفیت نخبگان برای حل آسیب‎های اجتماعی به‌کار گرفته شود
کد خبر: 3918337
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

ظرفیت نخبگان برای حل آسیب‎های اجتماعی به‌کار گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که متأسفانه شورای فرهنگ عمومی آن شورایی نیست که بتواند معضلات اجتماعی استان را به‌صورت پژوهشی و تحقیقی حل کند، افزود: باید از ظرفیت نخبگان استان به‌عنوان راهنمایی که می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را حل کنند، استفاده شود.

ظرفیت نخبگان برای حل آسیب‎های اجتماعی به‌کار گرفته شود

به گزارش ایکنا از لرستان، روز یکشنبه، دوم شهریورماه، به‌ مناسبت آغاز هفته دولت و نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، سید موسی خادمی، استاندار استان لرستان به همراه معاونین خود با حضور در دفتر امام جمعه خرم‌آباد با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد دیدار کرد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که در جمهوری اسلامی زندگی همیشه در حال حرکت است، اظهار کرد: در سراسر کشور به‌صورت روزانه طرح‌هایی در حال افتتاح است که نشان‌دهنده این است که مجموعه‌ای که در نظام اسلامی در سایه نیروی انسانی در حال خدمات‌رسانی هستند و این خدمات شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی قابل تقدیر است.

وی افزود: با توجه به این‌که در ماه‌های پایانی دولت هستیم هفته دولت امسال در واقع هفته ارزیابی عملکرد یک‌ساله است و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده که در یک‌سال باقی‌مانده دولت که زمان کمی نیست باید طرح‌ها و مسائل مهم استان اولویت‌بندی و پیگیری شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که کلید قفل اشتغال  تولید است، عنوان کرد: در حال حاضر مسئله اصلی کشور بحث اقتصاد فرهنگ است و همچنین طبقات ضعیف جامعه دارای مشکلاتی هستند که راه علاج آن تولید و اشتغال است که با برنامه و عمل جهادی می‌توان قفل اشتغال کشور را باز کرد.

وی با بیان این‌که علاوه‌ بر درآمد حاصل از نفت می‌شود با برخی فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های دیگر اقتصاد را به تحرک وادار کنیم، اضافه کرد: در استان لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جهش تولید و باز کردن قفل اشتغال استان وجود دارد در همین راستا در بخش مسکن، کشاورزی و استفاده از نیروهای جوان را می‌توانستیم به‌عنوان ظرفیت برای باز کردن قفل اشتغال استان باز کنیم.

لزوم رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی در دستگاه‌های دولتی

شاهرخی گفت: در یک‌سال باقی‌مانده دولت که فرصت طلایی است می‌توان با یک تیم توانا و چابک و نیروهای جدید اقدامات بسیار خوبی انجام داده شود و تمام افرادی‌ که در این زمینه ورود پیدا می‌کنند رزمندگان جنگ اقتصادی هستند زیرا کشور ما در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی به فرماندهی رئیس خزانه‌داری آمریکا است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که نگاه ویژه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به‌عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی می‌تواند سبب تحرک و تحول در اقتصاد کشور و استان لرستان  شود، به مؤلفه‌های نام‌گذاری سال‌ها به‌عنوان جهش تولید و رونق تولید اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده و پای کار، سرمایه، فناوری و مدیریت اقتصادی از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های نام‌گذاری سال‌های اخیر به‌عنوان جهش تولید و رونق تولید است.

وی اظهار کرد: در مدیریت اقتصادی باید با دقت، حساسیت و برنامه‌ریزی بیشتری پیش رفت تا مشکلات و موانع «جهش تولید» کاهش پیدا کند و همچنین برای تأمین عدالت اجتماعی و ریشه‌کن کردن فقر در استان باید مدیریت اقتصادی را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که مردم در ریشه‌کن کردن مسئله فقر و ایجاد شغل و تولید احساس رضایت کنند.

شاهرخی افزود: در مسئله فرهنگ شکی نیست که مورد تهاجم دشمنانیم زیرا آن‌ها می‌دانند عملیات نظامی برایشان خسارت زیادی دارد بر همین اساس با تهاجم فرهنگی بر ذهن و افکار جوانان کشور تأثیر می‌گذارند در همین راستا دستگاه‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، ارشاد و دانشگاه‌ها با همکاری صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها با حساسیت بیشتری برنامه‌های دشمنان را رصد و تأثیر‌گذاری مثبت خودشان را اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: جهت پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در برخی محلات دستگاه‌های فرهنگی استان با همکاری نخبگان، جامعه‌شناسان، روانشناسان باید علت این آسیب‌ها را ریشه‌یابی و برای حل آن‌ها راه‌حل پیدا کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه شورای فرهنگ عمومی در استان لرستان آن شورایی نیست که بتواند معضلات اجتماعی استان را حل کند زیرا نگاه اداری به این موضوع وجود دارد، لذا نمی‌تواند مشکلات را به‌صورت پژوهشی و تحقیقی حل کند، افزود: باید از ظرفیت نخبگان استان به‌عنوان راهنمایی که می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را حل کنند، استفاده شود.

شاهرخی با اشاره به اهمیت حجاب و این‌که از مسئله حجاب به‌عنوان امری شرعی و قانونی در دستگاه‌های دولتی باید حمایت و مراقبت کرد و همچنین رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی در دستگاه‌های دولتی باید دیده شود، تصریح کرد: مردم از تبعیض و تفاوت‌های بدون ملاک در انتصابات و استخدام‌ها در بعضی از ادارات استان بسیار ناراحت‌اند لذا شایسته است با این موضوع به‌صورت ویژه برخورد شود.

در بخشی از این دیدار سید موسی خادمی، استاندار استان لرستان گزارشی از برنامه‌های در حال اجراء به‌مناسبت هفته دولت را در استان را ارائه داد.

انتهای پیام
captcha