اجرای موفق طرح «توسعه مشاغل خانگی» توسط جهاددانشگاهی
کد خبر: 3919499
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸

اجرای موفق طرح «توسعه مشاغل خانگی» توسط جهاددانشگاهی

مدیرکل تعاون لرستان با اشاره به اجرای موفق، با کیفیت مناسب و تأثیرگذار طرح «توسعه مشاغل خانگی» توسط جهاددانشگاهی، گفت: این طرح توانسته به کاهش بیکاری کمک کند و سطح معیشت خانواده را ارتقاء دهد.

اجرای موفق طرح «توسعه مشاغل خانگی» توسط جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان امروز، ششم شهریور در جمع خبرنگاران ایکنا و ایسنا طرح «توسعه مشاغل خانگی» را یکی‌از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهارکرد: جهاددانشگاهی با برنامه‌ریزی‌های مدون در اجرای این طرح موفق عمل کرده است.

وی ساماندهی مشاغل خانگی در وضعیت اقتصادی نامناسب را راهی برای کاهش بیکاری در جامعه دانست و با تاکید بر این‌که خواسته ما تخصصی کردن و علمی کردن طرح نوین مشاغل خانگی است، تصریح کرد: موفقیت جهاددانشگاهی در اجرای بسیاری از طرح‌های ملی موجب شد که وزارت کار و امور اجتماعی به این نهاد انقلابی به‌عنوان مرجع علمی و تخصصی اعتماد کند.

اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی طرح مشاغل خانگی 

آشتاب با ذکر این مطلب که در مرحله اول طرح توسعه مشاغل خانگی در لرستان، ۱۹ شرکت تعاونی شناسایی شد از شناسایی دفترهای خوداشتغالی در قالب مشاغل خانگی خبر داد و گفت: اولویت نخست ما در این طرح، تعاونی‌ها هستند این در حالی‌است که ۶۰ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در لرستان اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فراخوان طرح توسعه مشاغل خانگی، از فراهم بودن زیرساخت‌ها در استان برای ثبت‌نام واجدان شرایط خبر داد و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت آگاهی از ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و شرایط به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با ذکر این مطلب که جهاد دانشگاهی طرح مشاغل خانگی را به نحو موثر و مطلوب در مقیاس کشوری، برگزار کرده است، تصریح کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از طرح‌های جهاددانشگاهی در بخش اشتغال و مشاغل خانگی حمایت می‌کند.

ارتقای سطح سلامت خانواده؛ هدف طرح توسعه مشاغل خانگی

آشتاب با یادآوری این مطلب به اجرای موفق طرح مشاغل خانگی موجب شد تفاهم‌نامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح ملی و استانی با جهاد دانشگاهی ادامه پیدا کند به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در بخش‌های فروش و اتصال به بازار، آموزش، بازاریابی با جهاددانشگاهی گریزی زد و گفت: در طرح نوین مشاغل خانگی جامعه هدف ما عمدتا بانوان هستند و این طرح توانسته است به کاهش بیکاری کمک کرده و سطح معیشت خانواده را ارتقا دهد و به‌معنای واقعی کلمه طرح نوین مشاغل خانگی به سلامت خانواده کمک کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان راهبرد جهاد دانشگاهی را علمی کردن و تخصصی کردن طرح نوین مشاغل خانگی دانست و گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و خانگی در کشور با نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مشارکت جهاد دانشگاهی عملیاتی شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha