تسخیر سفارت آمریکا مانع تداوم خیانت‌های مستقیم این کشور شد
کد خبر: 3933035
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

تسخیر سفارت آمریکا مانع تداوم خیانت‌های مستقیم این کشور شد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تسخیر سفارت آمریکا که ریشه تمام توطئه‌ها در کشور به این مرکز برمی‌گشت، این امکان را از آمریکا سلب کرد که در خانه خودمان باشد و مستقیم به ما خیانت کند.

تسخیر سفارت آمریکا مانع تداوم خیانت‌های مستقیم این کشور شدحجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، اظهار کرد: سفارت آمریکا لانه جاسوسی بود و تمام توطئه‌هایی که در آن زمان در کشور ما اتفاق می‌افتاد، زیر سر آمریکا بود.

وی افزود: وقتی این مرکز جاسوسی تسخیر شد، امام از این حرکت تجلیل کرد و آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی نامید،‌ چون ریشه توطئه‌ها به آمریکا و لانه جاسوسی‌اش برمی‌گشت؛ لذا تسخیر سفارت حرکت بسیار بزرگی بود که دست آمریکا را از کشور ما قطع کرد، هر چند توطئه‌های این کشور کماکان ادامه دارد، ولی آمریکا دیگر در اینجا سفارت ندارد تا بتواند در خانه خودمان به ما خیانت کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در جنگ و مبارزه، هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. وقتی می‌خواستیم دست آمریکا را از کشورمان قطع کنیم، توطئه دیگری را کلید زدند و آن توطئه نیز خنثی شد. اگر جنگ تحمیلی از تبعات این حادثه بود، فرزندان این آب و خاک کشور را از چنگ دشمن حفظ کردند.

وی ادامه داد: به هر حال، حرکت‌های سیاسی و نظامی با فراز و فرود همراه است و در حال حاضر نیز آمریکا به طریق دیگری علیه ما توطئه می‌کند، ولی توطئه‌های آن یکی پس از دیگری به شکست انجامیده و جایگاه ایران در دنیا برتر از تصور برخی‌ افراد است.

انتهای پیام
captcha