رقابت برترین‌های مسابقات كشوری قرآن در البرز
کد خبر: 3933721
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

رقابت برترین‌های مسابقات كشوری قرآن در البرز

مرحله كشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن(ویژه آقایان) در البرز، امروز با حضور پنج متسابق در استودیو صدا و سیمای البرز برگزار شد.

رقابت برترین‌های مسابقات كشوری قرآن در البرز

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: مرحله كشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن امسال غیرحضوری برگزار می‌شود كه در بخش آقایان این مسابقات با ضبط تلاوت‌ها در استودیو صدا و سیمای استان‌ها و بخش بانوان به شکل ویدئو كنفرانس همزمان با سراسر كشور برگزار می‌شود.
وی افزود: این مرحله از مسابقات از ۱۷ آبان‌ماه به‌ مدت یک هفته در نقاط مختلف كشور برگزار می‌شود كه مسابقات بخش آقایان استان البرز نیز براساس جدول زمانبدی امروز برگزار شد و مسابقات بانوان نیز در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف بخش آقایان كه امروز در صدا و سیمای استان برگزار شد و در بخش آقایان شاهد حضور حسن چاقمی در رشته حفظ كل قرآن، حسین عزیزی در رشته ترتیل، سید امیر امامی میبدی در رشته قرائت تحقیق، مهدی خطیبی‌فر در رشته دعاخوانی و ابراهیم مرتضوی در رشته اذان بودیم.
دشتکی با بیان اینكه این تلاوت‌های ضبط شده به تهران ارسال و در تاریخ هشتم آذرماه داوری می‌شوند، گفت: مسابقات بخش بانوان جمعه، ۲۳ آبان‌ ماه به‌صورت ویدئوكنفرانس و همزمان با سراسر كشور در سالن اجتماعات اداره‌كل اوقاف البرز برگزار می شود.
مدیركل اوقاف البرز با اشاره به اسامی نمایندگان البر در بخش بانوان اظهار کرد: در رشته حفظ ۲۰ جزء لیلا خزائئ، در رشته حفظ كل مائده جعفری، در رشته قرائت ترتیل مریم فتحی‌زاده، در رشته قرائت تحقیق مریم سماعی و در رشته دعاخوانی زهرا محمدی در این مرحله از مسابقات به نمایندگی از البرز حضور دارند.
وی با بیان اینكه امسال شاهد تغییراتی در شیوه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف بودیم، اظهار کرد: روش رتبه‌بندی در این دوره از مسابقات به روش سنتی رتبه‌ای خواهد بود یعنی اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و زین پس روش ممتاز و عالی و شایسته تقدیر در مسابقات قرآن اجرا نمی‌شود.
مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه اینكه تمام رشته‌ها تک مرحله‌ای است و فینال ندارند، افزود: در این مسابقات ملاک قرعه‌ها در رشته‌های قرائت و ترتیل، به ترتیب ۱۵ و ۲۰ سطر است و همچنین ملاك قرعه برای رشته حفظ ۲۰ جزء دو سؤال ۱۵ سطری و حفط کل سه سؤال ۱۵ سطری و دعاخوانی ۶ دقیقه است.

انتهای پیام
captcha