اهانت؛ پرتکرارترین موضوع پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌ غربی
کد خبر: 3984304
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

اهانت؛ پرتکرارترین موضوع پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌ غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اهانت و توهین از جمله موضوعات کم‌اهمیتی بوده که بیشترین تعداد پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌ غربی را به خود اختصاص داده است.

ارسالی| اهانت پرتکرارترین موضوع پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌ غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: با توجه به اینکه متوسط رسیدگی به پرونده‌های قضایی در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری بوده برنامه‌ریزی شده تا این زمان کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر متوسط رسیدگی به پرونده‌های قضایی مورد بررسی در دادسرها، شعب دادستانی، دادیاری و بازرسی‌ها در استان ۵۰ روز است که این زمان در آینده کاهش نیز پیدا خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری مورد بررسی در دادگاه‌های انقلاب استان نیز بین ۱۴۵ تا ۱۵۰ روز است.

وی با اشاره به اجرای سند تحول قضایی برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان عنوان کرد: اجرای این سند نقش موثری در تحقق این هدف داشته است هر چند که در سال‌های اخیر تعداد پرونده‌های اقتصادی افزایش یافته و از طرفی تعداد نیروهای دادگستری کاهش داشته است.

عتباتی گفت: اهانت و توهین  از جمله موضوعات کم‌اهمیتی بوده که بیشترین تعداد پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌ غربی را به خود اختصاص داده است. با نهادینه شدن فرهنگ گذشت و صبر در جامعه بسیاری از این پرونده‌ها کاهش یافته و از طرفی مراجعه به دادگاه‌ها نیز کم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha