جمع‌آوری 26 میلیارد تومان زکات در کردستان
کد خبر: 3989877
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

جمع‌آوری 26 میلیارد تومان زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تعهد امسال استان در حوزه زکات را جمع‌آوری 57 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، 26 میلیارد تومان زکات در سطح شهر و روستاهای استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدعلی موسوی جم، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در نخستین جلسه شورای زکات استان که امروز، 19 مردادماه در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی زکات بسیار مهم است که امیدواریم رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این راستا توجه جدی داشته باشند.

وی از ائمه جمعه و جماعات به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در زمینه فرهنگ‌سازی زکات در جامعه نام برد و افزود: پرداختن به موضوع زکات و اهمیت آن از منظر اسلام و دین در نمازهای جمعه و جماعات نقش مهمی در نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تعهد امسال استان در حوزه زکات را جمع‌آوری 57 میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 26 میلیارد تومان زکات در سطح شهر و روستاهای استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال، با تلاش بخش‌های مختلف، 45 درصد از تعهدات استان در زمینه جمع‌آوری زکات عملیاتی شده است، ادامه داد: یک هزار و 138 روستا در استان پرداخت‌کننده زکات هستند.

موسوی‌جم اظهار کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری شده، 18 میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به زکات فطریه، دو میلیارد و 500 میلیون تومان زکات کفارات، سه میلیارد و 500 میلیون تومان زکات مال التجاره و یک میلیارد و 500 میلیون تومان زکات غلات بوده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده هیچگونه دخل و تصرفی ندارد و زکات جمع‌آوری شده با همکاری خیران و معتمدان همان محل برای رفع مشکلات و نیازهای همان مناطق هزینه می‌شود.

موسوی جم با اشاره به اینکه 89 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در حوزه فقرا هزینه شده است، افزود: 11 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در سال جاری در زمینه اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی از پرداخت 100 مورد کمک هزینه درمانی، 196 مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به خرید، ساخت و تعمیر 9 واحد مسکن نیازمندان از محل زکات در استان خبر داد و یادآور شد: بیشترین میزان پرداختی از محل زکات امسال، 22 میلیارد تومان در حوزه پرداخت کمک‌هزینه معیشت به 70 هزار نیازمند بوده است.

انتهای پیام
captcha