سند تحول برنامه‌های قرآنی تدوین و رونمایی می‌شود
کد خبر: 4028254
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

سند تحول برنامه‌های قرآنی تدوین و رونمایی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: سند تحول برنامه‌های قرآنی با جلسات متعدد با نخبگان قرآنی سازمان آماده شد که در برنامه اسفندماه از این سند رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر امروز، 22 دی در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، تحکیم خانواده را یکی از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری و سال آینده بیان کرد و افزود: مباحث مربوط به خانواده در مؤلفه‌های مهم تحکیم کانون خانواده و فرزندآوری تعریف شده است و برای تحقق برنامه‌ها کانون‌هایی در سطح مساجد با محوریت تربیت فرزند، همسرداری و مهارت مدیریت خانواده و همسرداری تشکیل شده است.

وی انقلاب اسلامی را از دیگر اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان دانست و تصریح کرد: امسال دوره انقلاب اسلامی و دستاوردها ویژه فعالان فرهنگی استان در قالب برگزاری نشست‌های ویژه با حضور اساتید مطرح دانشگاه و حوزه علمیه قم انجام شد.

عباسی با اشاره به نشست‌های 11گانه، از فعالیت 1800 فعال فرهنگی در 12 شهرستان خبر داد و افزود: همچنین دوره تربیت مبلغ انقلاب اسلامی ویژه طلاب خانم و آقا در سطح استان خبرداد و افزود: مسئولیت کمیسیون ارتباط حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی به سازمان واگذار شد که با برگزاری این دوره‌ها در این کمیسیون نقش فعال داشتیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی و رسانه از دیگر اولیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی است. برنامه‌های این حوزه با رویکرد توانمندسازی فعالان عرصه فضای مجازی و تولید محتوا انجام می‌شود و کارگروه تدوین محتوا نیز در این راستا فعال و طرح‌ها در اختیار مبلغان سطح استان قرار گرفته است.

عباسی با اشاره به سندتحول فرهنگی استان با رویکرد تحلیل محیط راهبردها برای دوره 3 تا 5 سال آینده، اظهار کرد: در طرح تحول فرهنگی استان رویکرد مهم توجه به زیست‌بوم استان است. کار ویژه طراحی دومین اقدام مسئله‌شناسی هر شهرستان است که دوره آموزشی ویژه مبلغان برگزار شد که حاضران با فرایند مسئله‌شناسی و حل مسئله آشنا شدند و خروجی آن را در 2 طرح مهرواره «اوج» و مهرواره «محله همدل» می‌توان دید.

این مقام مسئول ادامه داد: توانمندسازی سرمایه‌های انسانی یکی دیگر از اولویت‌های ما است که امسال توانمندسازی فعالان فرهنگی با جدیت انجام شد و استان مرکزی جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفت. روحانیان مبلغ، طلبه‌ها و فعالان قرآنی و هیئتی نخستین گروه بودند که در دوره‌های مختلف در استان شرکت کردند و دوره دوم نیز اسفند برگزار می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های ترویجی بیان کرد: برنامه تربیت و اعزام راوی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برنامه‌های ترویجی است که 40 نفر انتخاب و با همکاری سپاه به کرمان اعزام شدند همچنین همایش رویداد جامعه قرآنی در اسفند ماه برگزار می‌شود، لیگ حافظان قرآن با حضور 250 حافظ قرآن در اراک برگزار شد که یکم بهمن ماه اختتامیه این برنامه است و حدود 35 گروه حافظ قرآن شرکت کردند.

عباسی در پایان اظهار کرد: سند تحول برنامه‌های قرآنی با جلسات متعدد با نخبگان قرآنی سازمان آماده شد که در برنامه اسفندماه از این سند رونمایی می‌شود. همچنین استان مرکزی در ارزیابی‌های ستادی در 9 ماهه امسال در 4 حوزه از جمله روابط عمومی و رسانه، اعزام مبلغ، آموزش اقشار تاثیرگذار و حوزه مالی اداره کل حائز رتبه برتر کشوری شد.

انتهای پیام
captcha