شوک وارد کردن به مذاکرات؛ بازی نخ نمای آمریکایی‌ها
کد خبر: 4037165
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

شوک وارد کردن به مذاکرات؛ بازی نخ نمای آمریکایی‌ها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریو در مذاکرات سودی نخواهد داشت، گفت: حضور یک هیئت صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آ‌ل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 29 بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز، با بیان اینکه آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریو در مذاکرات سودی نخواهد داشت، گفت: حضور یک هیئت صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد.

وی اظهار کرد: این روز‌ها صهیونیست‌ها در وین چه می‌خواهند؟ مذاکرات وین با فراز و فرود و خلال‌هایی که داشت در نهایت همه به یک نکته ختم می‌شود که ایران یک بسته محتوایی و مشخص آورده است و زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور بوده باشد و القای گذاره قطعی توافق از سوی سیاست‌گذاران برای امتیاز گرفتن بیشتر است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه مقامات آمریکایی سابقه چنین حرکاتی را در توافقات اولیه داشتند و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نمایی است که بار‌ها ایران تجربه کرده است تاکید کرد: ایران انقلابی دست آمریکاییها و اروپایی‌ها را خوانده و هرگز شرایط به سال ۹۲ بر نخواهد گشت.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه خطبه‌ها با گرامی داشت سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ گفت: ۲۹ بهمن را هیچگاه نمی‌توان فراموش کرد، زیرا این روز، روز بیداری مردم آذربایجان است و چقدر این حرکت زیبا بود چرا که استمرار حرکت ۱۹ دی قم بود و بی‌شک آذربایجان نقطه وحدت ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر قیام ۲۹ بهمن نبود حرکت مردم قم در ۱۹ دی ماه فراموش شده بود و همان استمرار باعث شد تا در تبریز با حمایت شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی مردم بیدار شوند و این حرکت را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش بازار، روحانیت و دانشگاه در حرکات ۲۹ بهمن فراموش نشدنی است خاطرنشان کرد: از عمق دل از رهبر معظم انقلاب که دیروز در بیانات ارزشمند خود فرمودند که درخشش تبریز در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است تشکر می‌کنیم که همچنین فرمودند که ۲۹ بهمن روز شکرگزاری است و موجب ثمردهی انقلاب شده است.

آل‌هاشم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود گفتند که تبریز و حرکت ۲۹ بهمن یک نکته در وحدت ملی است و یکی از امتیازات تبریزی‌ها ارادت بیشتر به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

امام جمعه تبریز، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ضرورت مبارزه با انحرافات، تاکید کرد: مبارزه با فساد جهاد همه جانبه است.

وی همچنین با گرامیداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از افرادی که در تولید داخلی، مصرف تولید داخلی، رونق تولید، سرمایه گذاری و اشتغال تلاش می‌کنند قدردانی کرد و گفت: این افراد در رونق اقتصادی کشور نقش اصلی را دارند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تقوا هدیه ویژه الهی به بندگان است که با تمام وجود خود را وقف خدا کرده‌اند گفت: انسان بی‌تقوا نمی‌تواند عاقبت بخیر شود، زیرا بدون تعهد به تقوای الهی هیچ پدر و مادری نمی‌تواند فرزند خوبی تربیت کند.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین نقش در شکل‌گیری تقوا در فرزندان، تقوای پدر و مادر است؛ دعوت به نماز، صبر در برابر سختیها، امر به معروف و نهی از منکر با زبان عمل جزو تقوای عملی پدر و مادران است.

انتهای پیام
captcha