صبر امام کاظم(ع) مانع از نفوذ دشمنان در دل‌های پیروان بود
کد خبر: 4039141
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

صبر امام کاظم(ع) مانع از نفوذ دشمنان در دل‌های پیروان بود

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در تمام طول مدت زندگی امام کاظم(ع)، صبر و دوری از خشم ویژگی بارز بود و همین امر مانع نفوذ دشمنان در دل‌های پیروان می‌شد؛ امری که اکنون در بحران‌های زندگی می‌تواند بسیار یاریگر ما باشد.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: یکی از القاب حضرت موسی بن جعفر(ع)، کاظم است که نشان از نهایت بردباری و سعه صدر امام در مقابل مخالفان خود دارد.

وی افزود: 55  سال عمر مبارک امام بود؛ 20 سال قبل از امامت و دوران امامت پدرشان امام صادق(ع) است و 35 سال دوران امامت ایشان است که همزمان با خلافت چهار خلیفه عباسی به نام‌های منصور، مهدی، هادی، و هارون بود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: به محض شهادت امام صادق(ع)، منصور، خلیفه عباسی به والی مدینه نامه می‌نویسد و از او درخواست می‌کند جانشین امام را احضار و اعدام کند.

هاشمی با اشاره به سیاست و زکاوت ائمه، ادامه داد: امام صادق(ع) با هوشمندی تمام جان امام شیعه را حفظ کرده و نیز این حربه را از دست دشمنان را می‌گیرد و مسیر امامت امام کاظم(ع) را هموار می‌کند چراکه وصیت‌نامه امام صادق(ع) نشان‌دهنده پنج جانشین بود و خلیفه عباسی با درماندگی اعلام کرد که نمی‌توان این جانشین‌ها را اعدام کرد.

وی بیان کرد: امام در مدینه زندگی می‌کردند و مرکز حکومت خلفای عباسی در بغداد بود؛ هرکدام از چهار خلیفه عباسی بارها در طول عمر خلافتشان امام را از مدینه به بغداد احضار کردند و حتی بارها تصمیم قتل ایشان را داشتند ولی به دلایلی منصرف می‌شدند تا اینکه هارون آخرین خلیفه عباسی از سر ناچاری دست خود را به خون پاک امام کاظم آلوده کرد.

هاشمی یادآور شد: در تمام طول مدت زندگی ایشان، صبر و دوری از خشم ویژگی بارز ایشان بود و همین امر مانع نفوذ دشمنان در دل‌های پیروان می‌شد؛ امری که اکنون در بحران‌های زندگی می‌تواند بسیار یاریگر ما باشد.

انتهای پیام
captcha