ایجاد وحدت امت اسلامی از اهداف بعثت پیامبر(ص) بود
کد خبر: 4039693
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

ایجاد وحدت امت اسلامی از اهداف بعثت پیامبر(ص) بود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه یکی از اهداف بعثت پیامبر(ص) را ایجاد وحدت در میان امت اسلامی دانست و گفت: وحدت و اتحاد مومنان شرط زندگی موفق اسلامی است و انقلاب اسلامی تلاش می‌کند در مسیر انبیا الهی و پیامبر(ص) قدم بردارد.

حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در گردهمایی علمای شیعه و سنی استان گلستان که امروز ۱۰ اسفند در سالن فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن بعثت نبوی پیامبر(ص) گفت: حادثه بعثت فارغ از اینکه در کتب شیعه و اهل سنت بیان شده، یک حقیقت و نقطه عطفی برای همه تاریخ است به گونه‌ای که خداوند از این واقعه به عنوان برترین نعمت یاد می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه شخصیت پیامبر( ص) به عنوان برترین‌ها انسان شایستگی رسیدن به درجه کمال دانست و تصریح کرد: خداوند این رسالت را بر دوش نبی مکرم اسلام ( ص) گذاشت تا اینکه آیات حقایق و نشانه‌ها را برای انسان‌ها تلاوت کند که خود انسان به طور طبیعی نمی‌توانستند به آن دست یابند‌.

حجت‌الاسلام عباسی بعثت را روز رحمت خداوند بندگان دانست و گفت: بعثت پیامبر(ص) باعث پاکیزه شدن انسان‌ها از آلودگی‌ها و رهایی از ظلمتها می باشد و اطاعت از این آموزها انسان را به سوی کمال رهنمون می‌سازد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بعثت نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، تصریح کرد: اولین کار پیامبر(ص) ارائه حقایق هستی و توحید ناب و شناخت معارف الهی بود که با وجود علم فطری انسان به خداوند اما این مسیر توسط انبیا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه مهم‌ترین آموزه‌های انبیا شناخت توحید و شناخت هستی و مبدا و معاد و چگونگی سبک زندگی اسلامی در بین انسان‌ها است، افزود: امروزه یکی از مشکلات زندگی بشریت ندانستن معنای زندگی است و اندیشمندان در پی راه‌های برای ارایه سبک اسلامی و شناخت هستی هستند در حالی که این شناخت در آموزه‌های اسلامی در زمان بعثت پیامبر(ص) برای بشریت ترسیم شده است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه یکی از آموزه‌های بعثت پیامبر(ص) وحدت امت اسلامی دانست و گفت: وحدت، اتحاد و با هم بودن مومنان شرط زندگی موفق اسلامی است و انقلاب اسلامی تلاش کرده و تلاش می‌کند در مسیر انبیا الهی و پیامبر(ص) قدم بردارد و با همت مردم و علما همواره به وحدت تاکید داشته است.
حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه رسیدن به تمدن اسلامی مبتنی بر احکام الهی در سایه اتحاد و وحدت محقق می‌شود، افزود: امروزه دشمنان با امکانات زیاد تلاش می‌کند با ایجاد اتاق فکر و کانون‌ها بین مسلمانان و مذاهب تفرقه ایجاد کنند، لذا برای رسیدن به آرمان‌های اسلامی و تمدن الهی و معنویت باید نسبت به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha