قرآن تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است
کد خبر: 4039918
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه:

قرآن تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی با بیان اینکه قرآن تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است، گفت: قرآن بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته در آن گرد آمده و به نوعی کاملترین نسخه برای آرامش روح است.

حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی‌ العالمیه که امروز، 11 اسفندماه در سالن امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) نعمت بزرگ الهی و از بالاترین نعمت‌های خداوند متعال به انسان‌ها بوده است و قرآن به عنوان میراث با ارزش الهی از پیامبر به انسان‌ها رسیده که تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه شخصیت پیامبر(ص) را به عنوان برترین‌ انسان و شایستگی رسیدن به درجه کمال دانست و تصریح‌ کرد: خداوند این رسالت را بر دوش نبی مکرم اسلام‌(ص) گذاشت تا اینکه آیات حقایق و نشانه‌ها را برای انسان‌ها تلاوت کند که خود انسان به طور طبیعی نمی‌توانست به آن دست یابند‌.

حجت‌الاسلام عباسی بعثت را رحمت خداوند بندگان دانست و گفت: بعثت پیامبر(ص) باعث پاکیزه شدن انسان‌ها از آلودگی‌ها و رهایی از ظلمت‌ها است و اطاعت از این آموزه‌ها انسان را به سوی کمال رهنمون می‌سازد.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه قرآن بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته در آن آمده است و به نوعی کاملترین نسخه برای آرامش روح است، افزود: امروزه بیشترین نیاز بشر به مباحث قرآنی و تقویت آموزه‌های قرآنی در جامعه حساس می‌شود، اگر انسان بداند که نیازهای روحی و روانی و بیشتر مشکلات زندگی روزمره برسایه عمل بر این منبع لایزال الهی سرچشمه می‌گیرد لحظه‌ای از این نورالهی غافل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام عباسی بیان‌ کرد: قرآن مبارک است و خود قرآن بارها با صفات مختلف از این کتاب الهی یاد می‌کند و این نشان می‌دهد که خود قرآن منبع خیر و فایده برای انسان بوده و انسان با تمسک به این کتاب و عمل به آموزه‌های آن می‌تواند به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کند.

رئیس جامعة‌المصطفی‌العالمیه با بیان اینکه برای رسیدن به رستگاری و خوشبختی بهترین راه استعانت از آموزه‌های قرآنی و وحیانی است، تصریح کرد: بدون تزکیه نفس قدم گذاشتن در جاده سعادت غیر‌ممکن و یا دور از واقعیت است. عنصر تقوا و ترس الهی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های دستیابی به سعادت به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های این جشنواره تکریم از شخصیت قرآنی و حدیثی است که امروز از آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان به پاس بیش از 40 سال خدمات قرآنی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha