2 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی تویسرکان هستند
کد خبر: 4108058
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان:

2 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی تویسرکان هستند

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان گفت: دو هزار خانوار مستمری‌بگیر در این شهرستان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد یک هزار و 500 خانوار در حوزه توانبخشی و مابقی در حوزه اجتماعی هستند.

خانوار تحت پوشش بهزیستیشهرام کلوندی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان گفت: دو هزار خانوار مستمری‌بگیر در تویسرکان تحت پوشش هستند که از این تعداد یک هزار و 500 خانوار در حوزه توانبخشی و مابقی در حوزه اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: همه افراد از بیمه به‌صورت کارفرما یا خویش‌فرما برخوردارند که حق بیمه پرداختی از سوی فرد، به حساب آنها واریز می‌شود، از آنجا که بیمه بازنشستگی فاقد بیمه درمانی است هزینه‌های درمان طبق دستورالعمل و چارچوب قانون به آنها پرداخت می‌شود.

کلوندی با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن به معلولان تحت پوشش پرداخت می‌شود، گفت: علاوه بر وام مسکن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای روستا و ۲۰۰ میلیون تومان در شهر به‌صورت بلاعوض و همچنین هزینه مناسب‌سازی منازل به افراد پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در خصوص وام اشتغال در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ برای ۱۳۱ نفر درنظر گرفته شده که همه به بانک معرفی شده‌اند و تاکنون ۷۰ نفر مبلغ هفت میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: از آنجا که جامعه هدف ما شامل معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان هستند باید بتوانند از همه خدمات استفاده کنند، از این‌رو طی بررسی‌های انجام شده مناسب‌سازی در شهرستان در دو بیمارستان و برخی از ادارات خدمت‌رسان، معابر، تفرجگاه‌ها و مکان‌های زیارتی انجام شده است و برخی هنوز کامل نشده و نیاز به کار دارد.

وی ادامه داد: ملاک و هدف ما دسترس‌پذیری مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مرکز بهداشت، بنیاد شهید، بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز است که معلولان مراجعه بیشتری دارند.

کلوندی تصریح کرد: در برخی خیابان‌های سطح شهر خطوط شیاردار ایجاد شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که با دستور فرماندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی این مسئله را با قوت بیش از پیش پیگیری می‌کنیم تا عزیزان معلول هم بتوانند مانند افراد عادی از خدمات جامعه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha