گچساران قطب علمی و مذهبی کهگیلویه‌وبویراحمد می‌شود
کد خبر: 4153250
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

گچساران قطب علمی و مذهبی کهگیلویه‌وبویراحمد می‌شود

امام‌جمعه گچساران گفت: با عنایت امام زمان(عج) تصمیم گرفته‌ شده که گچساران هم قطب اقتصادی و هم قطب علمی و مذهبی شود.

حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران امروز، 16 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گچساران، اظهار کرد: دشمن به‌طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند که دولت انقلابی و کشور را منزوی کند، پس بیشتر فشار بر این دولت می‌آورد اما می‌بینیم که دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل ارتباطات بیشتری با کشورهای جهان دارد و موفق‌تر عمل کرده است. باید توجه کرد که ایران اسلامی یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: بحران اخیر در کشور فرانسه را شاهد هستیم که مستقیماً با گلوله به سراغ مردم کشورش رفته‌اند و در حال حاضر بی‌آبروترین کشور جهان به شمار می‌رود و نسل جوان ما بدانند که دشمنان ما هیچ‌گاه دلسوز ملت بزرگ ایران نبوده و نیستند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به چهارشنبه، 21 تیرماه روز عفاف و حجاب، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده‌اند که اگر کسی گناهی مخفی انجام می‌دهد خودش باید پاسخگو باشد اما اگر گناه علنی شد پس جامعه را دامن‌گیر آن گناه کرده است.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: امروز عید غدیر روز اطعام است و به مؤمنین تأکید شده است که امروز طعام بدهند و این امر بایستی به یک فرهنگ هم تبدیل شود. اخیراً در کشور خائن سوئد قرآن سوزی کردند که در واکنش به این اقدام، جوانان مسلمان در اقصی نقاط کشورهای اسلامی اعتراضاتی برپا کردند که دولت سوئد به عذرخواهی مجبور شد.

وی در بخش دیگری از بیانات خویش اظهار کرد: با عنایت امام زمان(عج) تصمیم گرفته ‌شده که گچساران هم قطب اقتصادی و هم قطب علمی و مذهبی شود، از مرحوم آیت‌الله ری‌شهری مجوز گرفته بودیم که دانشکده علوم و حدیث در گچساران احداث و حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه شود که در کل کشور مواردی محدودی این‌چنین وجود دارد لذا خدمت رئیس‌جمهور محترم با امضای بنده و ناصر حسینی‌پور، نماینده محترم شهرستان در مجلس و فرماندار سابق نامه‌ای نوشتیم و آیت‌الله رئیسی هم مجوز دادند که ان‌شاءالله ضربتی این دانشکده در گچساران احداث شود و استان را متدین و عالم بار بیاوریم.

امام جمعه گچساران یادآور شد: موضوع دیگر اینکه زمین برای احداث بنیاد غدیر و نهج‌البلاغه مهیا شده است که شاهد یک تحول بزرگ علمی در جنوب کشور باشیم و مجتمع قرآنی گچساران در آینده‌ای نزدیک نیز احداث خواهد شد اگر افراد ضعیف‌النفسی هم مانع نشوند.

حجت‌الاسلام حجازی در پایان گفت: در بحث مشکلات سرمایشی مصلا نیز جلساتی برگزار شد که شرکت نفت فعلاً به‌صورت ضربتی، فوری و شبانه‌روزی اقدام کنند و این چند کولر خود مصلا بررسی و رفع مشکل شوند اگرچه پیمانکار مشخص‌ شده که هفته بعد این مشکل نیز برطرف شود. از شهردار و شورای شهر هم تشکر می‌کنم که قول داده‌اند برخی مشکلات مصلا را در مدت کوتاهی برطرف کنند.

انتهای پیام
captcha