سوگواره استعدادیابی تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4156183
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

سوگواره استعدادیابی تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان یزد برگزار می‌شود

اولین سوگواره استعدادیابی تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد همزمان با دهه پایانی ماه صفر به میزبانی شهر تفت برگزار می‌شود.

جلسه هماهنگی سوگواره تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان در تفتبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 27 تیرماه در جلسه هماهنگی سوگواره استعدادیابی تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد که با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزاری این سوگواره در فرمانداری تفت برگزار شود، گفت: برگزاری رویدادهای مذهبی و فرهنگی در دستور کار این نهاد قرار گرفته و تاکنون رویدادهای متعددی در سطح استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اولین سوگواره استعدادیابی تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد برنامه‌ریزی و به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد. این سوگواره در دو رده سنی 12 الی 18 سال و 18 الی 30 سال در دهه پایانی ماه صفر اجرایی می‌شود.

یادآور می‌شود در این نشست که محمد دهشیری فرماندار تفت، حمیدرضا فلاح معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت و جمعی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند، هماهنگی لازم برای برگزاری اولین سوگواره استعدادیابی تعزیه‌خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد صورت گرفت.

نحوه اطلاع‌رسانی فراخوان حضور در این سوگواره، برگزاری نشست خبری در راستای معرفی بیشتر اهداف برگزاری این سوگواره، استفاده از داوران ملی، استانی و شهرستانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انجام مقدمات ایجاد حسینیه تعزیه در تفت و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه تعزیه در تفت از جمله تصمیمات این نشست بود.

انتهای پیام
captcha