برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص خراسان‌رضوی 
کد خبر: 4156243
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص خراسان‌رضوی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص استان در ایام عزاداری امام حسین(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در ایام محرم و صفر ویژه‌برنامه‌هایی تدارک دیده شده که از محل اجرای نیات موقوفات محرم و نذورات مردمی اجرا می‌شود. برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم که امسال با سوم ماه محرم مصادف شده نیز تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: از دیگر برنامه‌های شاخص ویژه‌برنامه «احلی من العسل» با محوریت نوجوانان حسینی است که در روز ششم محرم با همکاری ادارات آموزش و پرورش در نقاط مختلف پیش‌بینی شده است. سوگواره «بصیرت عاشورایی» نیز در بقاع شاخص استان در ایام عزاداری امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

احمدزاده برگزاری مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه و برخی از موقوفات از جمله موقوفه «عبدالله رضوی» و اطعام عزاداران را از دیگر برنامه‌های این ایام مطرح کرد و گفت: اقامه باشکوه نماز ظهر در روز تاسوعا و عاشورا در صحن بقاع متبرکه و خیابان‌های اطراف نیز برگزار می‌شود. علاوه بر موارد شاخص، برنامه‌هایی از جمله اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و مناجات، عزاداری و ... نیز برپا می‌شود.

وی برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و تصریح کرد: حضور روحانیون مبلغ و هیئات مذهبی به‌ویژه هیئت‌های نوجوانان و جوانان را در بقاع متبرکه نیز داریم. همچنین در روز دوازدهم محرم، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان را خواهیم داشت، ضمن اینکه از سخنرانان استانی برای برنامه‌های مختلف در ایام محرم و صفر  بهره خواهیم برد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزاری محافل قرآنی را  از برنامه‌های اداره کل اوقاف در این ایام مطرح کرد و افزود: در راستای ترویج معارف عاشورایی حدود ۱۰۰ کانال بقاع متبرکه فعال شده است. اجرای طرح «شمیم حسینی» نیز در راستای ارائه خدمات به هیئت‌های مذهبی در دست اقدام است که به هیئاتی که نیازمند موادغذایی هستند، بن‌هایی ارائه می‌شود تا موادغذایی را جهت اطعام عزاداران حسینی تهیه کنند، همچنین از اجرای برنامه‌های هیئات مذهبی در بقاع متبرکه استقبال می‌کنیم.

وی گفت: برای ایام صفر هم ویژه‌برنامه‌هایی تدارک دیده شده که اهم آن برپایی موکب در کشور عراق برای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی است. میزبانی از  زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha