اعلام برنامه دسته‌روی هیئت‌های عزاداری در سمنان
کد خبر: 4156280
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

اعلام برنامه دسته‌روی هیئت‌های عزاداری در سمنان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعلام مراسم دسته‌روی هیئت‌های عزاداری سمنان خبر داد.

دسته‌روی هیئت‌های عزاداری در سمنانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علیرضا قنبری، معاون فرهنگی این اداره کل، امروز، 28 تیر با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور نوبتی هیئت‌های مذهبی برای دسته‌روی ماه محرم، اظهار کرد: آئین دسته‌روی دهه محرم در سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از سوم محرم به صورت پراکنده آغاز و از پنجم محرم پرفروغ ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: دسته‌روی محرم در شهر سمنان از ششمین روز محرم و در شاهرود از سومین روز محرم آغاز می‌شود که در این راستا آئین دسته‌روی ماه محرم در شهرستان گرمسار نیز از سوم این ماه آغاز و در روزهای پنجم و ششم محرم دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی تجمیع خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، آئین دسته‌روی محرم در شهر سمنان در دو نوبت از ساعت ۱۷ و نوبت دیگر از ساعت ۲۱ برنامه‌ریزی شده متذکر شد: یک هزار هیأت مذهبی ثبت شده در استان وجود دارد که بیش از نیمی از این هیأت‌ها در محرم نقش‌آفرینی دارند.

قنبری یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای هیأت‌های مذهبی فعال استان در ماه محرم تسهیلات و بسته‌های حمایتی مانند تخصیص اقلام کالای اساسی با همراهی بخش‌های مختلف مانند سازمان جهاد کشاورزی را پیگیری می‌کند.

به گفته وی؛ بیش از یکهزار مداح در ماه محرم امسال در استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و تعمیق معارف اسلامی در آئین‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha